fbpx

Honda City Hatchback dibuka untuk tempahan! Pilihan RS e:HEV dan 1.5 i-VTEC

honda city hatchback 2022 01

HONDA City Hatchback yang dinanti ramai bakal dilancarkan tidak lama lagi, dan tempahan sudah mula dibuka.

Pengganti Jazz ini akan ditawarkan dengan dua pilihan enjin iaitu e:HEV i-MMD Hybrid dan petrol.

City Hatchback RS e:HEV akan dipacu oleh enjin 1.5-liter Sports i-MMD (intelligent Multi-Mode Drive) yang mendapat bantuan kuasa dari dua motor elektrik.

Sama seperti City RS sedan, powertrain ini membekalkan 109hp dan 253Nm untuk model Hatchback ini, menjadikannya model dengan tork tertinggi dalam segmennya.

Sementara itu, anda juga boleh memilih enjin biasa itu 1.5-liter DOHC i-VTEC yang menghasilkan 121hp dan 145Nm tork, dan kuasa disalurkan ke roda depan melalui CVT Earth Dreams.

Gaya dan rekaan City Hatchback mensasarkan pembeli dan gaya hidup golongan muda, maka ia mendapat elemen seperti kemasan hitam pada gril depan, dan cermin sisi. Bampar belakang pula mempunyai diffusor untuk penampilan lebih sporti.

Varian RS e:HEV dan V akan dilengkapi lampu LED untuk kesemua lampu utama, DRL, lampu kabus dan lampu belakang. Pelengkap kepada ciri luaran adalah rim aloi 16-inci.

Satu ciri utama pada bahagian dalaman ialah tempat duduk ULTRA Seats dengan 4 mod yang sinonim dengan Honda Jazz. Dengan mod Utility, Long, Tall atau Refresh, ia akan membolehkan tempat duduk disusun mengikut keperluan dan aktiviti anda.

Ciri lain termasuklah Remote Engine Start, corong pendingin hawa belakang, brek parkir elektronik, dan Honda SENSING yang merangkumi sistem keselamatan termaju seperti Adaptive Cruise Control (ACC), Collision Mitigation Braking System (CMBS) dan Lane Keep Assist System (LKAS).

Honda City Hatchback juga akan didatangkan dengan LaneWatch (untuk RS e:HEV dan V sahaja) iaitu sistem kamera yang akan memantau titik buta di bahagian kiri kenderaan.

Honda belum mendedahkan sebarang harga, namun untuk maklumat lanjut dan tempahan, boleh terus ke www.honda.com.my atau hubungi 1-800-88-2020.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved