fbpx

Toyota Corolla Cross Hybrid dibuka tempahan untuk Malaysia, harga dari RM137k

toyota corolla cross hybrid booking 01

SELEPAS beberapa teaser sebelum ini, berita mengenai elektrifikasi Toyota di Malaysia semakin jelas. Mereka mendedahkan bahawa Toyota Corolla Cross Hybrid kini telah dibuka untuk tempahan!

Perkembangan ini sejajar dengan hasrat dan usaha UMW Toyota Motor untuk membawakan teknologi Hybrid Electric Vehicle (HEV) yang lebih cekap dan maju untuk Malaysia.

Menariknya, selain mengumumkan tempahan Corolla Cross Hybrid itu, poster di laman web Toyota juga menunjukkan mereka menawarkan jaminan lapan tahun tanpa had perbatuan untuk sistem hibridnya!

Ini merangkumi bateri hibrid, inverter, dan ECU untuk kawalan pengurusan sistem. Jaminan ini juga boleh dilanjutkan kepada dua tahun lagi.

Toyota Corolla Cross Hybrid akan dipacu oleh padanan enjin 2ZR-FXE 1.8-liter 4-silinder kitaran Atkinson bersama sebuah motor elektrik.

Enjin tradisional itu sahaja menjana 98hp dan 142Nm tork, manakala motor elektrik menyumbang tambahan 72hp dan 163Nm tork. Ini memberikan output total SUV ini sebanyak 122hp.

Kuasa disalurkan ke roda depan melalui transmisi e-CVT, dan kuasa dari motor elektrik dibekalkan oleh bateri nikel-metal hydride berkapasiti 6.5Ah.

Antara ciri kelengkapan yang dapat dijangkakan pada Corolla Cross Hybrid ini adalah suis mod pemanduan (Eco, Sport dan EV), paparan MID 7-inci, pakej keselematan Toyota Safety Sense (TSS), Blind Spot Monitor dengan Rear Cross Traffic Alert, paparan panoramik 3D, dan Vehicle Telematics System.

Toyota Corolla Cross mula dilancarkan di Malaysia pada Mac lalu dengan pilihan enjin petrol 1.8-liter berkuasa 139hp dan 172Nm.

Versi hibrid pula telah membuat kemunculan di beberapa pasaran sekitar ASEAN seperti Indonesia, Thailand, Filipina dan Vietnam.

Toyota Corolla Cross Hybrid akan dijual pada harga bermula RM137,000. Jika anda berminat, anda boleh lawati laman web dan membuat tempahan di https://toyota.com.my/vehicles/suv/corolla-cross-hybrid.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved