fbpx

Moto Guzzi V7 Stone Centenario Edition tiba di Malaysia, edisi khas 100 tahun

moto guzzi v7 stone centenario 2021 05

DIDI baru-baru ini merasmikan ketibaan Moto Guzzi V7 Stone Centenario Edition ke Malaysia. Ia dijual pada harga RM72,900 dan model edisi khas ini diperkenalkan sempena ulang tahun ke-100 jenama itu.

Edisi istimewa ini juga boleh didapati sepanjang tahun 2021 sahaja.

V7 Stone Centenario Edition mengekalkan penggunaan enjin 850cc berkuasa 65hp pada 6,800rpm dan 73Nm tork pada 5,000rpm. Menurut Moto Guzzi, enjin ini mempunyai 25 peratus lebih kuasa dan pada masa yang sama lebih cekap.

Motosikal ini juga menampilkan ekzos lebih besar yang direka semula, dan pemandangan dari belakang yang mengetengahkan drivetrain belakang, tayar lebih lebar serta penyerap hentak Kayaba.

Ciri lain adalah lampu depan LED baharu dengan DRL berbentuk Eagle Moto Guzzi, dan kluster instrumen minimalis dengan dail digital tunggal.

Unik untuk Centenario Edition ini adalah skema warna khas yang menggambarkan warisan asal motosikal ini dan mengambil inspirasi 350 Bialbero, salah satu jentera paling berjaya dalam World Championship GP Motorcycle Racing. Ia pernah memenangi sembilan kejuaraan dunia (lima penunggang dan empat pengeluar) dari 1953 hingga 1957.

Sementara itu, warna hijau pula menunjukkan kemasan pertama digunakan Moto Guzzi pada Normale iaitu model pertama mereka.

Warna ini dipadankan pula dengan warna-warna semula jadi seperti coklat kulit, menggambarkan perincian tipikal jenama Itali. Perincian lain adalah kemasan emas dan logo khas 100 tahun Moto Guzzi.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved