fbpx

Lexus ES 250 facelift kini dengan varian F Sport, 204hp, harga bermula RM296k

Foto hiasan ihsan Lexus
Foto hiasan ihsan Lexus

LEXUS ES 250 facelift diperkenalkan oleh UMW Motor dan hadir dengan tiga pilihan, termasuk varian baharu F Sport.

Harga bermula pada RM296,663 untuk Premium, RM329,910 untuk Luxury, dan RM345,134 untuk F Sport yang anda lihat ini. Harga adalah atas jalan tanpa insurans, termasuk pengecualian cukai 50 peratus untuk kereta CBU.

Apa yang menarik mengenai Lexus ES 250 ini? Ianya antara model paling laris Lexus dengan lebih 2.65 juta unit telah terjual merangkumi tujuh generasi. Rekaan dinamik dan tajam yang anda dapat lihat ini ialah hasil dari konsep yang Lexus gelarkan sebagai Provocative Elegance.

Harus diketahui juga Lexus ES 250 generasi ketujuh ini dibina di atas pelantar Global Architecture K (GA-K) iaitu dari Toyota New Global Architecture (TNGA) yang menjadi asas Camry. Tetapi Lexus ES 250 ini lebih dari sekadar Camry yang lebih mahal.

Versi facelift ini mendapat rekaan Spindle Grille baharu. ES 250 Premium diberikan lampu bi-LED, manakala Luxury dan F Sport dilengkapi lampu LED kompak 3-tahap dengan rekaan DRL baharu. F Sport juga dapat dibezakan dari rupa yang lebih sporti serta rim aloi khas 19-inci dengan kemasan Dark Premium Metallic.

Pilihan warna untuk ES 250 adalah: Sonic Quartz, Sonic Titanium, Graphite Black Glass Flake, Red Mica Crystal Shine, Ice Ecru Mica Metallic, Deep Blue Mica, dan dua warna baharu Sonic Iridium dan Sonic Chrome. F Sport pula boleh didapati dengan dua warna eksklusif heat Blue Contrast Layering atau White Nova Glass Flake.

Untuk bahagian kabin, kesemua varian ES 250 mendapat tema warna baharu, kemasan hitam atau Brown Walnut untuk Premium dan Luxury, serta kemasan aluminium Flare Red atau Black untuk F Sport.

Teknologi juga cukup canggih, dengan skrin sesentuh 8- dan 12.3-inci yang diubah kedudukannya untuk lebih ergonomik untuk pemandu dan penumpang.

Antara ciri unik pada ES 250 ini adalah Nanoe-X yang memperbaiki kualiti udara kabin, jam analog (F Sport), dan meter gegelung logam dengan kesan 3D yang diinspirasikan dari supercar LFA.

Lexus ES 250 dikuasakan oleh enjin 2.5-liter empat-silinder petrol yang mampu menjana 204hp dan 247Nm tork. Kuasa disalurkan ke roda depan dengan transmisi Direct-Shift 8-kelajuan.

Pecutan ke 100km/j dapat dicapai dalam 9.1 saat dan kelajuan maksima ialah 210km/j.

ES 250 juga hadir dengan ciri keselamatan Lexus Safety System+ dengan teknologi seperti Pre-Collision System+, Dynamic Radar Cruise Control, Lane Keep Asssit, Lane Tracing Assist, dan Adaptive Highbeam System.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved