fbpx

Proton Waja MME yang rare ini mencari pemilik baharu, beli sekarang!

proton waja mme r3 untuk dijual 03

INI sebuah kereta yang jarang naik di iklan jualan, iaitu sebuah Proton Waja. Bukan sebarangan Waja, tetapi edisi MME!

Ya betul, sebuah Proton Waja MME Edition ini sedang mencari pemilik baharu. Rare ke? Hanya 200 unit pernah dihasilkan dan kita tidak tahu berapa banyak yang tinggal. Ini juga mungkin peluang terakhir anda untuk memiliki antara model Proton R3 yang paling hensem.

Menurut pemiliknya, Shazwan, kereta ini telah diminati sejak zaman kolej dan setelah membelinya pada 2019, dia telah merestorasi secara menyeluruh ke keadaan asal. Ia telah dicat semula, mendapat balutan stereng baharu, lampu depan HID original baharu, dan mendapat brek slotted berserta pelapik brek Brembo.

Cuma sekarang kereta ini jarang dipandu, jadi Shazwan ingin ‘melepaskannya’ kepada pemilik baharu. Dengan keadaan kereta tiptop sebegini, kami yakin pemilik baharu boleh terus ‘cuci tangan’.

Proton pada 2005 telah menjuarai Merdeka Millennium Endurance (MME) dengan jentera Lotus Exige 300R. Jadi sebagai meraikan kemenangan itu, mereka mengeluarkan Waja dan Gen2 edisi khas MME.

Hanya 200 unit dihasilkan setiap satu, dan hadir dengan kotak gear manual sahaja. Waja ditawarkan dengan warna istimewa Deep Burgundy, manakala Gen2 hadir dengan pilihan warna merah dan hitam.

Waja dan Gen2 MME masing-masing dapat banyak aksesori dan komponen prestasi R3 seperti tombol gear R3, karpet R3, kabel plug prestasi, ekzos R3, rim R3 16-inci, brek cakera R3, dan pemain CD dengan Bluetooth dan MP3. Waja dilengkapi lampu HID pertama kali untuk model Proton.

Kedua-dua Waja MME dan Gen2 MME dikuasakan oleh enjin CamPro 1.6-liter yang telah ditala menjadi 122hp (12hp lebih dari enjin biasa).

Proton Waja MME milik Shazwan ini mempunyai perbatuan sekitar 140,000km tetapi meternya telah ditukar kepada model CPS. Harga dipinta RM23,000 dan masih boleh bincang. Jika berkenan, boleh ke Facebook beliau atau terus hubungi 016-3948384. Apa tunggu lagi?

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved