fbpx

Mercedes E300 Coupe facelift tiba di Malaysia – kit AMG, 258hp, RM495k

mercedes e300 coupe amg line 2021 thumb

SELEPAS memperkenalkan Mercedes E-Class facelift dua minggu lepas, kini versi coupe pula menyusul. Mercedes-Benz Malaysia (MBM) hari ini mendedahkan E300 Coupe, dengan satu pilhan varian iaitu AMG Line dan berharga RM495,071 (termasuk pengecualian cukai).

Pembaharuan facelift ini paling ketara di bahagian luar, dimana ia menampilkan gril radiator trapezoidal baharu dengan perumah hitam (sebelum ini krom). E300 AMG Line juga dilengkapi lampu LED Multibeam dengan Adaptive Highbeam Assist Plus, dan rim aloi AMG 19-inci.

Kabinnya pula didatangkan dengan roda stereng baharu dibaluti kulti Nappa serta paparan dwi-skrin 12.3-inci dengan sistem MBUX, Apple CarPlay dan Android Auto. Kemasan kulit juga diberikan pada tempat duduk, papan pemuka dan panel pintu.

Trim kayu menggantikan Black Ash Wood menggantikan Piano Black sebelum ini. Ciri lain terdiri dari sistem pencahayaan kabin 64 warna, sistem audio Burmester, bumbung suria panoramik gelungsur, tirai belakang berkuasa, dan pengecaj tanpa wayar.

Tiada perubahan pada enjin, dimana E300 Coupe AMG Line 2021 mengekalkan unit M264 2.0-liter turbo 4-silinder. Ia menjana 258hp (pada 5,500 hingga 6,100rpm) dan 370Nm tork (dari 1,800 hingga 4,000rpm), dihantar ke roda belakang melalui kotak gear automatik 9G-Tronic 9-kelajuan.

Ini membolehkan Mercedes E300 Coupe memecut ke 100km/j dalam 6.4 saat, manakala kelajuan maksima dihadkan pada 250km/j.

E300 juga dilengkapi dengan suspensi Agility Control yang menjadikannya 15mm lebih rendah, serta Dynamic Select dengan mod Comfort, ECO, Sport, Sport+ dan Individual.

Ciri keselamatan pula terdiri dari Driving Assistance yang merangkumi Active Distance Assist Distronic, Active Steering Assist, Active Brake Assist, Evasive Steering Assist, Active Lane Keeping Assist, Active Blind Spot Assist dan Pre-Safe Plus.

Mercedes E300 Coupe AMG Line ditawarkan dengan sembilan warna – Polar White, Obsidian Black, Rubellite Red, Graphite Grey, Mojave Silver, Brilliant Blue, High-tech Silver, Emerald Green dan Selenite Grey.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved