fbpx

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition kereta sports moden dengan gaya retro, 450hp, RM1.7 juta

porsche 911 targa 4s heritage design edition thumb

PORSCHE 911 dikenali sebagai sebuah kereta sports yang membawakan imej dan elemen klasik. Dengan bentuk tidak berubah sejak lebih 50 tahun, ia mengekalkan resepi asal sambil ditambahbaik saban tahun.

Tetapi terdapat satu edisi 911 dengan gaya yang lebih klasik dan retro, iaitu Heritage Design Edition. Untuk 2021, edisi ini diberikan pada 911 Targa 4S, dengan aksesori dan teknologi dari Porsche Exclusive Manufaktur.

Pakej yang diberikan pada Porsche 911 Heritage Design Edition adalah:

  • Balutan kulit dwi-tona dengan warna Bordeaux Red dan Atacama Beige
  • Bahagian tengah tempat duduk dan panel pintu dengan kemasan corduroy
  • Kluster instrumen Heritage Design
  • Jam Sport Chrono Heritage Design
  • Tulisan Historical Porsche pada perehat kepala
  • Logo “Porsche Exclusive Manufaktur” pada penutup ruang simpanan
  • Tali pinggang keledar dengan warna Atacama Beige
  • Lencana 911 berwarna perak
  • Pemijak tepi aluminium dengan logo 911

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition dibawakan secara rasmi ke Malaysia oleh Sime Darby Auto Performance (SDAP) dengan harga jualan RM1,677,409 (termasuk pengecualian cukai SST).

Dari segi mekanikal, Heritage Design Edition ini masih diasaskan dari 911 Targa 4S yang bermakna ia dikuasakan oleh enjin boxer 3.0-liter twin-turbo yang menjana 450hp dan 460Nm tork.

Enjin ini dipadankan dengan kotak gear dwi-klac PDK 8-kelajuan dan pacuan semua-roda, dan membolehkan 911 ini memecut ke 100km/j dalam 3.6 saat sahaja. Kelajuan maksima pula ialah 304km/j.

Selain dari warna Cherry Metallic dengan gaya 50an, edisi ini boleh dipilih dengan tiga warna lain iaitu Black, Guards Red, GT Silver Metallic dan satu warna istimewa Crayon. Sebagai tambahan, anda juga boleh kustom kereta ini mengikut citarasa untuk menjadikannya lebih eksklusif.

Satu ciri khas pada edisi Heritage Design ini ialah grafik Spears pada bahagian depan, iaitu pelekat putih rekaan khas. Grafik ini hanya ditawarkan pada model-model terhad seperti 911 Speedster.

Memandangkan ini model Targa, terdapat bar unik di belakang kabin yang menjadi identitinya. Tetapi khas untuk Heritage Design Edition, bar ini dikemaskan dengan tulisan berwarna emas di belakangnya.

Ciri lain pada 911 ini termasuklah rim Carrera Exclusive Design berwarna hitam berkilat (atau pilihan satin Platinum) bersaiz 20- dan 21-inci, angkup brek berwarna hitam, lencana Porsche Heritage dan ekzos sports berwarna perak.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved