fbpx

Inilah rupa Proton Iriz dan Persona 2021 – lancar 5 Ogos!

proton iriz persona 2021 teaser

VIDEO teaser atau acah untuk Proton Iriz dan Persona 2021 telah didedahkan oleh Proton hari ini, seperti anda boleh tonton di bawah.

Kali terakhir hatchback dan sedan segmen-B Proton itu dikemaskini adalah pada tahun 2019. Jadi, apa yang baharu untuk 2021?

Proton Iriz Active

Untuk Iriz, nampaknya hatchback ini mengenakan gaya lebih rugged untuk membawakan imej ala SUV, boleh dilihat dengan cladding di sekeliling badan serta rel bumbung. Gaya ini sama seperti Perodua Axia Style.

Iriz Active juga dilihat mendapat rim multi-spoke baharu, dan model berwarna merah dalam video ini digandingkan dengan bumbung hitam.

Bahagian dalam juga diberikan kemasan berwarna merah – dilihat pada konsol tengah dan skrin infotainmen. Kemasan sama juga terdapat pada tempat duduk dengan jahitan merah.

Harus diingat nama Iriz Active ini belum rasmi, jadi sama-sama kita tunggu semasa pelancarannya Khamis nanti.

Proton Persona MC2

Proton Persona ini secara tidak rasmi dikenali sebagai MC2 atau Minor Change 2. Dapat dilihat panel pintunya dilengkapi kemasan kulit coklat.

Persona juga menampilkan rim baharu dengan 6-bilah dan jika anda nampak ia seperti lebih besar, ya anda tidak salah. Ia kini bersaiz 16-inci, 1-inci lebih dari sebelumnya. Nampaknya Proton mendengar maklum-balas dan kritikan anda semua!

Sama seperti Iriz, Persona juga dilihat mempunyai unit infotainmen floating atau jenis ‘terapung’, dan corong pendingin hawa dialih ke bawah.

Boleh kita jangkakan bahawa ia akan mendapat fungsi arahan suara “Hi Proton” yang boleh mengawal fungsi seperti cermin sisi dan pendingin hawa – sebelum ini hanya kawalan radio.

Selain itu, kedua-dua kereta menampilkan logo baharu Proton berbentuk bulat, bampar baharu, dan lampu LED. Berminat? Anda boleh layari ke sini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved