fbpx

Kakitangan Proton mula terima vaksin hari ini

proton vaksin 01

PROTON memulakan proses vaksinasi bagi semua kakitangannya hari ini. Pekerja yang bertempat di Tanjung Malim dan Shah Alam yang belum divaksin akan mendapat temujanji di aplikasi MySejahtera.

Program itu berlangsung selama beberapa hari bagi memastikan kesemua yang mendaftar untuk memperoleh vaksin akan mendapatkan dos pertama mereka.

Bagi mempercepatkan usaha di Tanjung Malim, pengeluar automotif nasional itu telah bekerjasama dengan pihak berkuasa peringkat negeri dan persekutuan untuk menjadikan kompleks sukan sebagai Pusat Pemberian Vaksin Industri (PPVIN).

Dengan kapasiti maksimum harian kira-kira 800 orang, PPVIN tersebut akan beroperasi selama enam hari bagi memastikan warga Proton serta pembekal yang berada di sana mendapat vaksin mereka.

Bagi kakitangan di Shah Alam pula, mereka akan mendapat vaksin mereka di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC) kerana kekangan ruang yang besar dan syarat pematuhan SOP diperlukan oleh Proton untuk mewujudkan PPV sementara.

Dr Li Chunrong, CEO Proton berkata, “Proton berharap dengan proses vaksinasi warga kerja, kami akan membantu mengurangkan jangkitan Covid-19 di Malaysia.

“Dengan inisiatif sama dari syarikat lain, ia mampu menghidupkan semula industri automotif yang terhenti seketika semasa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan”, tambahnya.

Dengan permulaan hari ini, proses vaksinasi ini akan diulangi semula tiga minggu kemudian bagi warga Proton mendapatkan dos kedua mereka.

Syarikat itu menjangkakan kebanyakan kakitangan mereka akan mendapat vaksin penuh menjelang pertengahan Ogos.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved