fbpx

TAS 2023: Toyota Hiace dan Perodua Ativa versi retro dari Alpine Style

alpine style carica toyota hiace 06

JIKA anda peminat modifikasi kereta moden bertemakan retro, maka anda perlu tengok hasil kerja terbaharu Alpine Style ini.

Mereka mempersembahkan Carica dan Havana di Tokyo Auto Salon 2023 (TAS 2023), iaitu versi retro bagi van Toyota Hiace dan SUV Perodua Ativa (Toyota Raize dan Daihatsu Rocky).

Carica

Nama Carica merupakan singkatan dari “California Dreaming Car”, kini menukar rupa Hiace menjadi seperti sebuah van Scooby Doo.

Terdapat dua versi bagi Carica ini, pertamanya gaya Amerika dengan warna badan dwi-tona, panel putih dan bahagian krom pada gril, bampar, cermin sisi, belakang, dan rim. Gaya Euro pula mendapat bampar brushed dan kemasan hitam di bahagian lain badannya.

Di dalam kabin pula menampakkan teknologi Alpine. Terdapat skrin infotainmen 11-inci, cermin pandang belakang digital 12-inci, dan paparan 12.8-inci untuk penumpang belakang.

Sistem audio juga jenis fancy, dengan stereo dinaik taraf berserta lampu. Ciri tambahan pula adalah khemah yang boleh dikembangkan di belakang untuk anda bermalam.

Havana

Havana pula mengambil inspirasi dari kenderaan-kenderaan lama di ibu negara Cuba. Toyota Raize (Perodua Ativa) itu dilengkapi komponen gaya retro seperti gril, perumah lampu depan, dan bampar krom. Di bawah lampu depan terletaknya DRL LED dan lampu isyarat.

Di dalam pula, aksesori Alpine merangkumi paparan infotainmen 9-inci dan cermin pandang belakang digital 12-inci. Sistem audio juga dinaik taraf, manakala paparan untuk penumpang belakang merupakan aksesori tambahan.

Harga permulaan untuk Carica adalah sekitar 4.98 juta Yen (RM168k) manakala untuk Havana pada 3.98 juta Yen (RM134k).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved