fbpx

Kit M Performance ini menjadikan BMW M2 2023 lebih sporti dan dinamik

bmw m2 m performance 2023 02

BMW telah memperkenalkan M2 2023 baru-baru ini yang menimbulkan kontroversi dan perdebatan mengenai rupa parasnya. Dan kali ini, pengeluar Jerman itu melancarkan pula komponen M Performance untuk coupe sports ini.

Ia menjadikan BMW M2 ini lebih agresif, hampir seperti jentera lumba. Kesemua panel badan tambahan di depan, sisi, dan belakang adalah dari CFRP (carbon fibre reinforced plastic). Spoiler belakang boleh ditukar dengan sayap lebih besar.

Gentian karbon juga digunakan pada perumah cermin sisi dan ruang kemasukan udara di depan yang dikritik hebat. Item M Performance lain di luar ini termasuklah tali tunda merah, pelekat hitam, dan tulisan “M Performance” di skirt sisi.

M Performance turut memberikan pilihan rim aluminium dengan warna Jet Black atau Frozen Glod Bronze, dengan saiz 20-inci di depan dan 21-inci di belakang.

Modifikasi tidak terhad kepada kosmetik, kerana bahagian ekzos contohnya mendapat naik taraf. Ia kini menggunakan peredam titanium yang 8kg lebih ringan, serta flap yang dikawal secara elektronik. Flap ini akan memberikan bunyi berbeza bergantung sama ada menggunakan mod Sport atau Sport+.

Dari segi pengendalian pula, ia ditingkatkan melalui spring yang boleh dilaras ketinggian. M2 dengan M Performance boleh direndahkan sehingga 10mm untuk pengendalian lebih tajam.

Pakej M Performance ini juga merangkumi beberapa barangan di bahagian dalam seperti kemasan gentian karbon dan Alcantara, stereng Pro dengan pedal penukaran gear gentian karbon, dan jahitan dengan warna M.

BMW berkata barangan M Performance ini boleh mula didapati April depan selepas M2 mula dijual.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved