fbpx

Jam tangan Bugatti Carbone gentian karbon pertama di dunia, edisi terhad, mampu baca prestasi kereta

bugatti carbone jam 06

PENGELUAR hypercar, Bugatti juga menghasilkan jam tangan eskklusif untuk dipadankan dengan kereta-kereta mereka. Model terbaharu diperkenalkan ialah jam tangan pintar (smartwatch) Carbone Limited Edition.

Jam ini merupakan yang pertama di dunia yang dibina dari gentian karbon sepenuhnya (untuk perumahnya, bukan komponen digital). Dan hanya 2,500 utas akan dihasilkan di seluruh dunia.

Ia dihasilkan dari sebongkah gentian karbon sebelum dipotong menggunakan mesin CNC. Hasilnya ialah jam yang ringan dan rugged – mirip bahan-bahan pada Bugatti Chiron.

Jam ini seberat 94 gram – mungkin agak berat untuk sebuah jam tangan – tetapi ia menyamai satu lagi jam iaitu Bugatti Ceramique Edition One yang diperbuat dari zirconium.

Jam Carbone Limited Edition ini mampu ‘hidup’ selama sehingga 15 hari dengan satu caj penuh, bergantung kepada penggunaan.

Smartwatch gentian karbon pertama di dunia ini turut menampilkan aplikasi yang memantau tahap kesihatan pemakainya semasa tidur, berehat, membuat aktiviti, bersenam, atau di litar.

Untuk fungsi litar bukanlah bagi pemakainya, tetapi khusus untuk memantau prestasi kereta Bugatti. Ia mampu membaca dan memaparkan maklumat seperti catatan masa, kelajuan, dan pecutan, kesemuanya menggunakan GPS khas untuk bacaan berketepatan tinggi.

Bukan itu sahaja, jam ini juga boleh dibawa menyelam sehingga kedalaman 330 kaki (100 meter). Agak mengagumkan untuk peranti dengan 390×390 pixel, skrin sesentuh AMOLED Sapphire dengan 16.7 juta warna.

Terdapat 29 pilihan warna ditawarkan, dan kesemuanya menggunakan sistem operasi iOS 13.0 atau Android 7.0 ke atas. Setiap utas jam tangan mewah ini juga hadir dengan jaminan lima tahun, juga pertama seumpamanya.

Lihatkan Ulasan (1)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved