fbpx

Honda Fit (Jazz) 2023 bakal dapat varian RS dengan lebih kuasa

honda jazz fit 2023 10

HONDA baru sahaja memperkenalkan Jazz/Fit generasi keempat pada Oktober 2019 dan kini mereka sudah mempertontonkan kemaskini untuk model kompak itu.

Model spesifikasi JDM terkini bakal didatangkan dengan beberapa trim pilihan iaitu Basic, Home, Luxe, Crosstar, dan RS. Ya, Jazz/Fit juga bakal mendapat varian RS, tetapi bukanlah akan menjadikannya hot hatch yang hardcore.

RS di sini bermakna ianya varian yang lebih tinggi, sama seperti Civic RS dan City RS di Malaysia. Tiada maklumat terperinci didedahkan, tetapi menurut sumber, Fit/Jazz RS akan menampilkan sistem hibrid dengan kuasa dipertingkat.

Buat masa ini, Fit/Jazz di Eropah dengan sistem hibrid e:HEV mendapat output kuasa setinggi 109hp dan 253Nm tork, dengan pecutan 0-100km/j dalam 9.4 saat serta kelajuan maksima 175km/j.

Selain output lebih tinggi, Honda juga akan menawarkan lebih respon pecutan, selain suis mod pemanduan (Normal, Sport, dan Econ) untuk RS.

Varian RS ini juga akan hadir dengan paddle-shifter di stereng yang akan mengawal kadar brek kenderaan, sama fungsi dengan City dan City Hatchback RS di pasaran kita. Kadar brek ini menggunakan fungsi regenerative braking yang akan mengubah haba brek menjadi tenaga untuk disimpan dalam bateri.

Fit/Jazz RS ini akan menggunakan konfigurasi pacuan roda-depan seperti varian-varian lain kecuali Crosstar yang mendapat sistem pacuan semua-roda di Jepun.

Dari segi rupa, Fit/Jazz RS didatangkan dengan kemasan badan lebih sporti serta jahitan kuning di dalam kabin. Sistem keselamatan Honda Sensing juga akan ditawarkan standard untuk semua varian.

Honda Fit/Jazz generasi keempat ini tidak ditawarkan di Malaysia selepas pengeluaran untuk generasi ketiga sebelum ini ditamatkan. Model kompak ini diganti dengan City Hatchback.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved