fbpx

Kereta seni Porsche Taycan Cross Turismo hasil sentuhan influencer Sean Wotherspoon

porsche taycan cross turismo sean wotherspoon 01

SEAN Wotherspoon, seorang influencer dan pereka fesyen streetwear baru-baru ini telah bekerjasama dengan Porsche untuk menghasilkan Taycan 4 Cross Turismo versinya sendiri.

Sama dengan karya-karyanya sebelum ini yang membawakan warna terang menyerlah, tema sama digunakan untuk kenderaan EV sport ini.

Sean yang berusia 32 tahun mengenakan warna dan bahan berinspirasikan sneakers untuk Taycan Cross Turismo ini, dengan warna Nash Blue, Sean Peach, Loretta Purple dan Ashley Green.

Bahan cork ditampilkan pada papan pemuka, roda stereng dan konsol tengah. Sementara itu corduroy digunakan untuk menaikkan seri pada kawasan-kawasan ini.

Di bahagian siling, tempat duduk, dan pelindung matahari pula dibaluti dengan Atacama Beige. Dan Sean juga mahukan ruang dalaman ini supaya bebas-kulit, satu pilihan yang menjadi kebiasaan untuk pemilik-pemilik Taycan.

‘Kereta seni’ ini dipersembahkan oleh Sean sendiri di lama Instagram Porsche, dimana dia juga telah mengadakan sesi soal jawab.

Sean berkata, “Apabila saya melihat sesuatu, saya memeriksa bagaimana saya boleh mengubahnya dan menaikkan ke satu tahap baharu.

“Tidak kira sama ada saya bekerja untuk sneaker atau reka bentuk kereta, satu proses kerja, atau bahan baharu. Invoasi memacu saya dan dari mula lagi bahan-bahan unik digunakan oleh Porsche memang menarik minat saya,” tambahnya.

Robert Ader, Chief Marketing Officer Porsche pula mengulas, “Dari 356 milik Janis Joplin pada 1960an hingga 911 RSR oleh Richard Phillips pada 2019, senarai kereta seni Porsche yang ikonik sudah cukup panjang.”

“Kereta seni begitu sesuai dengan Porsche. Kerja-kerja kreatif dengan artis memberi inspirasi dan motivasi kepada kami untuk terus membina jenama ini tanpa mengubah prinsipnya.”

Bagi menjayakan projek ini, Wotherspoon telah melawat Porsche Design Studio di Weissach beberapa kali. Dia juga melihat bentuk keretanya, menghabiskan masa di ruang itu dan di bahagian trim.

Teknologi virtual reality (VR) juga digunakan untuk mencuba dan membincangkan pilihan-pilihan warna pada kereta model.

Menurut Volker Muller, ketua di bahagian Trim and Colour di Style Porsche, “Ideanya mengikut kepada bulatan nombor pada kereta-kereta lumba bersejarah. Pada masa yang sama, warnanya pecah kepada kawasan besar.”

Taycan 4 Cross Turismo yang direka oleh Wotherspoon dikemaskan dengan elemen-elemen dari Porsche Exclusive Manufaktur.

Ini termasuklah rim Cross Turismo Design 21-inci, penutup penggilap cermin belakang berwarna hitam, serta tulisan PORSCHE di belakang berwarna hitam.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved