fbpx

Toyota 4Runner edisi 40 tahun dengan sticker retro kuning-oren-merah

toyota 4runner 40th anniversary 01

TOYOTA 4Runner merupakan SUV ladder-frame untuk pasaran Amerika Utara dan sedikit besar dari Fortuner di pasaran kita.

Walaupun kerap diberi pembaharuan, ia tidak banyak berubah. Masih menggunakan mekanikal yang ‘old-skool’, enjin 4.0-liter naturally-aspirated V6, kotak gear automatik 5-kelajuan, dan sistem pacuan empat roda (4WD).

Menjelang 2023, Toyota 4Runner akan memasuki usia 40 tahun dan Toyota akan meraikannya dengan edisi khas, terhad kepada 4,040 unit.

Toyota 4Runner 40th Anniversary Special Edition 2023 boleh terus dikenalpasti melalui stripe tiga-warna pada badannya, dan dikemaskan lagi dengan rim 17-inci berwarna gangsa.

Kenderaan yang anda lihat di sini dicat dengan warna Midnight Black, tetapi 4Runner edisi khas ini juga boleh didapati dengan warna Barcelona Red dan putih.

Rim gangsa padanya memang padan dengan warna hitam, tetapi yang paling menarik perhatian adalah grafik retro, dengan warna kuning, oren dan merah di sisi serta depan dan belakang.

4Runner 40th Anniversary Special Edition ini diasaskan dari varian SR5, tetapi ditambah dengan gril TRD Pro berserta tulisan Toyota.

Selain pada rim, kemasan gangsa juga terdapat pada jahitan di tombol gear dan pada tempat duduk kulitnya.

Sementara itu beberapa penanda edisi khas ini terdapat pada perehat kepala depan, dan lencana di konsol tengah serta di atas papan pemuka.

Selain edisi terhad ulang tahun ke-40 ini untuk 2023, Toyota 4Runner juga hadir standard dengan blind-spot monitoring dan rear cross traffic alert untuk semua varian.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved