Berangan panjat batu dengan Axial SCX24 Ford Bronco RC ini

JIKA anda berangan memiliki dan memandu Ford Bronco, anda kini boleh memandu versi kawalan radio (RC) skala 1/24 ini!

Axial memperkenalkan model terbaharu dalam siri crawler SCX24 mereka, iaitu Ford Bronco. Ianya merupakan kali pertama Axial SCX24 diperkenalkan dengan badan jenis plastic keras kerana model-model sebelum ini adalah jenis polycarbonate (bahan lembut fleksibel).

Axial SCX24 Ford Bronco ini juga merupakan model rasmi yang dilesenkan oleh Ford Motor Company.

Casis SCX24 menampilkan konfigurasi pacuan empat roda (4WD) sepenuh masa dengan suspensi tiga-link di depan dan empat-link di belakang dan solid axle untuk kedua-dua gandar sama seperti kenderaan sebenar.

Sudah tentu tarikan utama SCX24 Ford Bronco kali ini adalah badannya itu sendiri. Dengan bahan plastik keras, Axial telah meningkatkan tahap realistik untuk skala 1/24.

Pada badannya terdapat pembuka pintu, cermin sisi, rel bumbung, pengelap cermin, lampu, ruangan kabin penuh, malah terdapat patung pemandu dengan topi koboi!

Badan berskala penuh ini dipasang pada casis dengan rekaan engsel khas untuk memudahkan akses kepada bateri, elektronik dan komponen-komponen lain.

SCX24 Ford Bronco hadir dengan pakej Ready To Run, istilah dunia RC yang bermaksud semuanya lengkap termasuklah radio 2.4GHz, bateri LiPo 2S 7.4V 350mAh, dan pengecaj USB.

Ciri lain adalah motor jenis brushed 88T untuk aksi memanjat realistik, gear jenis cacing dalam gandar depan dan belakang, link suspensi jenis besi, penyerap hentak coilover, lampu LED, dan bearing bebola sepenuhnya.

Axial SCX24 Ford Bronco ini juga mendapat rim Wildtrak rasmi berserta tayar Nitto Trail Grappler M/T, kedua-duanya berlesen dari produk sebenar!

Tiga warna ditawarkan untuk crawler skala 1/24 ini iaitu merah, kelabu dan biru, kesemuanya warna kilang untuk Ford Bronco sebenar.

Axial SCX24 dijual dengan harga USD159.99 (RM674.76).

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *