fbpx

Land Rover Defender V8 Bond Edition serba hitam sempena filem No Time To Die, 300 unit sahaja

land rover defender v8 james bond edition 04

SETELAH ditangguhkan disebabkan pandemik Covid-19, filem James Bond yang ke-25 iaitu No Time To die akhirnya akan menemui peminat di panggung pada 30 September ini.

Seperti biasa dalam filem-filem ejen 007 itu, anda akan lihat beberapa Aston Martin, tetapi Land Rover juga sering muncul. Bersempena filem kali ini, sebuah Defender V8 edisi khas akan dikeluarkan.

Land Rover secara khas menamakan model ini Defender V8 Bond Edition. Apa yang menyedihkan, anda tidak akan dapat aksesori seperti mesin gan atau kerusi anjal, bukan sahaja kerana ianya haram, tetapi juga Defender ini tidak menjadi kereta Bond.

Jika dilihat dari trailer filem itu, Defender V8 ini nampaknya salah satu dari Land Rover yang dipandu oleh penjahat. Ia mendapat warna hitam, rim hitam 22-inci, lencana Defender 007, dan beberapa petunjuk 007 di bahagian lain.

Semua Defender Bond Edition akan diasaskan dari versi 110 empat-pintu, dengan 518hp yang dibekalkan oleh enjin 5.0-liter V8 supercharge. Ini cukup untuk melonjakkan SUV ini dari pegun ke 96km/j dalam 5 saat. Hanya 300 unit edisi Bond ini akan dihasilkan.

“Kenderaan ini memaparkan pertembungan dua nama British yang hebat dan satu sambutan unik untuk ulangtahun ke-38 penglibatan Land Rover dalam James Bond,” kata pengarah Land Rover Brand, Finbar McFall.

Pada harga kira-kira RM416,000 untuk Defender V8, ia memang mahal dan untuk Bond Edition ia pastinya berharga lebih lagi.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved