fbpx

Nak beli Lamborghini Countach 2022? Maaf, dah habis!

lamborghini countach lpi 800-4 14

LAMBORGHINI menghidupkan semula nama Countach selepas kira-kira 30 tahun. Dengan pelancarannya di Monterey Car Week, Lamborghini hanya akan membina 112 unit Countach.

Dan seperti dijangka, semua unit telah habis dijual dan ditempah. Jadi kalau anda berminat nak beli satu, dah terlambat.

Kesemua 112 pembeli bertuah itu akan memiliki cebisan warisan antara model paling ikonik Lamborghini. Di bawah ‘kulit’ penampilan retro itu ialah Lamborghini Aventador.

Tetapi ia tetap mempunyai banyak perubahan khas untuk Countach, seperti janaan kuasa hibrid dari Sián FKP 37 yang menggandingkan enjin V12 dengan motor elektrik.

Gambar oleh: Lamborghini

Konfigurasi ini cukup untuk membekalkan 803hp dan 719Nm tork, yang membolehkan Countach melonjak ke 100km/j dalam 2.8 saat dan terus mencapai 200km/j hanya 8.6 saat.

Kotak gear automatik 7-kelajuan membantu menyalurkan kuasa ke semua roda, yang semestinya membantuk pecutan.

Antara ciri rekaan unik adalah lampu belakang, ekzos quad, dan rim 20-inci depan dan 21-inci belakang dengan tema retro.

Pemilik akan mula menerima Countach mereka hujung tahun. Harga tidak didedahkan, tetapi ura-ura mengatakan ia melebihi USD1 juta (lebih RM4.24 juta), dan ada juga berkata ia sehingga USD3.5 juta (RM14.8 juta).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved