Honda Civic hatchback Mugen – Kit badan, rim, ekzos sport

MUGEN telah menala dan berlumba dengan jentera hampir 30 tahun. Kini dengan Civic FE baharu, pasti Mugen mahu memberikan sentuhan mereka. Civic Mugen akan didedah secara rasmi pada September nanti, tapi mereka telah menyiarkan beberapa gambar untuk tatapan kita.

Gambar: Mugen

Boleh dilihat kit badan yang nampak ‘ringan’, tidak terlalu menonjol. Kiranya, bahagian bawah sekeliling kereta telah diberikan kelainan, termasuk lip depan, skirt tepi dan perumah ekzos trapezoid. Kemudian terdapat spoiler, corong tingkap, cermin sisi, dan rim baharu.

Gambar oleh: Mugen

Penerangan ringkas dari Mugen mengatakan rim 18-inci itu ialah dari aluminium yang memberi penekanan untuk pemanduan sporti. Ekzos sports berkembar juga sebahagian dari pakej ini yang mempunyai tip berbentuk bujur.

Pakej Mugen ini sememangnya menaikkan imej sporti pada Civic hatchback ini. Mugen juga menawarkan karpet sports yang “akan menghalang udara luar masuk sambil menambahbaik pengudaraan”. Pelik bunyinya, tak apa lah, kita tunggu pendedahan rasmi nanti.

Mugen tidak menyatakan bahawa kit badan ini untuk hatchback sahaja atau untuk sedan sekali. Kami rasa ia akan ditawarkan untuk kedua-duanya.

Apa pendapat anda mengenai pakej Mugen untuk Civic generasi ke-11 ini? Bagaimana pula rupa Type-R nanti kan?

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *