fbpx

Kesemua 100 unit KTM RC 8C habis terjual tak sampai 5 minit!

ktm rc 8c 2021 01

MASA yang diambil sebenarnya cuma 4 minit 32 saat. Ya, kesemua 100 unit KTM RC 8C habis dalam masa 4 minit 32 saat.

KTM melancarkan RC 8C 2022 awal bulan ini dan pengenalan superbike itu menandakan kembalinya jenama Austria itu dalam segmen motosikal middleweight.

Ianya model yang dinanti-nanti, malangnya jika anda mahu membelinya, sayang sekali semuanya habis dijual. Hanya 100 unit dikeluarkan.

Walaupun biasa untuk kita lihat motosikal atau kereta berprestasi tinggi dikeluarkan dalam unit terhad, jarang sekali kita lihat ia laku sebegitu cepat. Nampaknya jentera ini cipta rekod jualan dulu sebelum apa-apa rekod catatan masa di litar.

Tempahan dibuka secara online untuk KTM RC 8C, dan anda harus buat bayaran tepat pada masanya.

Superbike ini dibina di atas platform sama dengan 890 Duke R tetapi mendapat kemasan badan ala MotoGP yang diperbuat dari GRP (glass reinforced plastic) yang diperkukuh dengan Kevlar, lengkap dengan winglet aerodinamik.

Casisnya adalah bingkai 25CrMO4 dengan spesifikasi lumba yang dibina dengan tangan serta mempunyai mekanisma quick-release.

Kuasa ialah 126hp dan 101Nm tork, dibekalkan oleh enjin 889cc LC8 parallel-twin dari 890 Duke R. Enjin ini digandingkan dengan kota gear 6-kelajuan.

Dengan berat hanya 140kg, KTM RC 8C ini mempunyai nisbah kuasa-ke-berat yang tinggi, hampir 1:1. Jadi anda yang menunggang tidak perlu risau akan ditinggalkan oleh jentera 1-liter lain, RC 8C ini pasti mampu mengejar di litar.

Sebagai tambahan, 25 pembeli bertuah dari 100 orang tadi akan mendapat sesi track day dan tunjuk ajar dari ‘otai’ MotoGP, Mika Kallio dan Dani Pedrosa di Jerez pada Oktober ini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved