fbpx

Mazda x Mizuno ialah kasut memandu dengan rekaan Kodo Design

mazda x mizuno 04

INI ada satu produk menarik untuk pemilik dan peminat Mazda. Pengeluar itu bekerjasama dengan jenama sukan Jepun, Mizuno, untuk memperkenalkan kasut memandu yang membawakan falsafah rekaan mereka.

Kasut memandu ini direka dengan garisan-garisan ringkas dan minima, sama seperti apa yang kita boleh lihat pada kenderaan-kenderaan Mazda.

Dinamakan Mazda x Mizuno, kasut ini bukan untuk rupa semata-mata. Menurut kenyataan Mazda, kasut ini direka untuk memberikan “kawalan pedal ringan, stabil dan selesa.”

Terdapat juga ciri penting lain seperti sokongan dorsiflexion yang menambahbaik kebolehkawalan dan ketepatan pedal.

Selain itu, mempunyai tapak melengkung yang meningkatkan sentuhan pada lantai, sambil membolehkan kaki digerak semasa memandu. Jaring berstruktu pada tendon Achilles pula menyerap gerakan dan mengekalkan keselesaan kaki.

Walaupun kebanyakan kasut memandu mempunyai tapak nipis dan keras, lantas menjadikannya kurang selesa di luar kereta, Mizuno menampilkan teknologi Cob untuk ‘kusyen’. Ini membolehkan rasa dan tindakbalas menerus dari pedal, tetapi masih selesa untuk berjalan.

Kasut Mazda x Mizuno ini baru permulaan untuk pengeluar kereta itu membabitkan diri dalam barangan gaya hidup.

Kasut memandu ini boleh didapati untuk pra-tempahan di Makuake dengan harga 39,600 Yen (RM1,502). Penghantaran dijangka bermula pada Mac 2022. Tetapi penghantaran ke luar Jepun tidak dinyatakan.

Korang pemilik Mazda minat dengan kasut ini? Patutkah Mazda Malaysia bawa masuk sebagai pilihan aksesori?

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved