fbpx

Peugeot Landtrek trak pikap paling unik tiba di Malaysia – RM120k, jaminan 5-tahun

peugeot landtrek

TANDA peminat trak pikap tapi sangat mahukan sesuatu yang berbeza? Perkenalkan Peugeot Landtrek, baru dilancarkan di Malaysia oleh Bermaz Auto Alliance Sdn Bhd (BAASB).

Sama seperti model-model Peugeot terkini, Landtrek tampil cukup bergaya dengan gril menegak bersama logo Peugeot Lion di tengah, diapit oleh lampu signature LED di depan dan belakang. Pelengkap bahagian luar ini ialah rim aloi 18-inci dibaluti tayar 265/60.

Di bahagian dalam, ciri utama Landtrek termasuklah paparan instrumen digital 4.2-inci, skrin infotainmen 10-inci dengan Apple CarPlay dan Android Auto, sistem penghawa dingin dwi-zon, dan seperti biasa, barisan suis yang direka seperti butang piano.

Terdapat juga stereng balutan kulit dengan butang pelbagai fungsi, pilihan mod pemanduan, tempat duduk kulit, butang penghidup enjin, tiga soket USB, dan paparan kamera 360-darjah.

Peugeot Landtrek dipacu oleh enjin 1.9-liter diesel turbo 4-silinder dengan 150hp pada 4,000rpm dan 350Nm tork dari 1,800 hingga 2,800rpm. Enjin ini dipadankan dengan kotak gear automatik 6-kelajuan.

Untuk pemanduan off-road, Peugeot Landtrek didatangkan dengan butang pemilih 4WD dengan pilihan 2WD, 4WD High, dan 4WD Low, serta differential mekanikal di belakang.

Menurut Peugeot, Landtrek mampu meredah air pada kedalaman sehingga 600mm, dengan sudut approach 29-darjah, sudut pelepasan 27-darjah, sudut break-over 25-darjah, dan mampu mendaki sehingga paras 80 peratus kecondongan. Ketinggian kelegaan tanah ialah 235mm.

Dari segi keselamatan, Peugeot Landtrek dilengkapi dengan enam beg udara, Electronic Stability Program (ESP), Hill Assist Descent Control (HADC), Lane Departure Warning, dan paparan 360 darjah.

Trak pikap ini boleh dipilih dengan warna Ceramic White, Silver Grey, Magnetic Blue, Red Rubi, Rockstone Grey, dan warna khas Olea Green. Ia hadir dalam satu varian iaitu 1.9 Allure, dengan harga jualan RM120,072 tanpa insurans.

Landtrek juga dilindungi dengan jaminan standard 5-tahun atau 100,000km, yang mana dahulu.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved