fbpx

Maserati Levante GT Hybrid kini di Malaysia, dengan 330hp dan supercharger elektrik eBooster

maserati levante gt hybrid 32

MASERATI Levante kini hadir dengan varian baharu, iaitu GT Hybrid, dilancarkan oleh Naza Italia. Varian ini menjadi tambahan selepas Ghibli Hybrid yang diperkenalkan sebelum ini.

Seperti pada namanya, ciri utama sudah tentulah enjin 2.0-liter 4-silinder turbo dengan mild hybrid 48V. Menurut Maserati, enjin 2.0 4-silinder ini memberikan kelancaran enjin 6-silinder dengan rev rendah seperti diesel.

Enjin ini juga 20kg lebih ringan dari 6-silinder, sementara bateri diletakkan di belakang untuk agihan berat lebih baik, menjanjikan pemanduan menyeronokkan.

Dari segi angka, Lavente GT Hybrid mempunyai output 330hp dan 450Nm tork, membolehkannya memecut ke 100km/j dalam 6.0 saat, dengan kelajuan maksima 245km/j.

Sistem mild hybrid 48V pula menggunakan Belt Starter Generator (BSG) dan supercharger elektrik eBooster untuk menghantar kuasa sebelum turbonya ‘masuk’. Kuasa dihantar ke semua roda melalui kotak gear 8-kelajuan, sistem AWD Q4 dan LSD belakang.

Ciri utama pada Maserati Levante GT Hybrid termasuklah lampu LED matriks, rim aloi 20-inci, suspensi udara boleh-laras, dan sistem keselamatan ADAS.

SUV sport mewah ini juga mendapat logo Trident terkini, yang terdapat pada gril dan tiang-C. Tulisan Maserati di pintu but juga baharu, selain lencana GT di ruang kemasukan udara sisi.

Maserati Levante GT Hybrid 2023 ditawarkan pada harga bermula RM738,000 termasuk cukai dan eksais, sebelum pilihan kustom dan insurans. Harga termasuk jaminan standard tiga tahun tanpa had perbatuan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved