fbpx

Range Rover generasi baharu bakal tiba Februari ini – 4.4 V8, 530hp, suspensi udara

range rover l460 2023 20

Jaguar Land Rover Malaysia (JLRM) dijangka akan membawa masuk Range Rover generasi kelima serba baharu untuk pasaran negara ini. Range Rover L460 itu dikatakan bakal tiba pada pertengahan Februari nanti.

Menurut Pengarah Urusan JLRM, Syed Ahmad Muzri Syed Faiz, “Range Rover L460 ialah SUV prestasi mewah terbaik dalam kelasnya yang akan mengubah segmen itu.”

“Dengan kombinasi sempurna inovasi dan kemewahan, ini akan menjadi Range Rover paling diimpikan dan kami teruja untuk membawanya ke pasaran Malaysia tidak lama lagi.”

SUV itu akan dikuasakan oleh enjin 4.4-liter V8 turbo petrol yang menjana 530hp dan 750Nm tork yang digandingkan dengan kotak gear automatik 8-kelajuan. Dengan pacuan semua-roda, SUV ini mampu memecut ke 100km/j dalam hanya 4.6 saat. Kelajuan maksima ialah 250km/j.

Range Rover L460 akan didatangkan dengan ciri premium seperti rim aloi 22-inci, sistem All-Wheel Steering, balutan kulit mewah, kamera keliling 3D, paparan instrumen 13.7-inci, dan skrin infotainmen terapung 13.1-inci.

Selain itu, ia juga dilengkapi dengan sistem audio Meridian antara 400 hingga 1,600 watt, pendingin hawa tiga-zon, suspensi udara, differential aktif dengan kawalan elektronik, head-up display, dan tempat duduk berongga.

Nantikan maklumat lanjut sebaik sahaja ia dilancarkan tidak lama lagi.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved