fbpx

MAN Malaysia serah trak dengan enjin Euro V kepada empat pelanggan baharu

Five hauliers, including four first-time customers, took delivery of the New MAN TGS with Euro V engines

Selepas menyerahkan 41 unit trak kepada FGV Transport Services Sdn Bhd pada bulan lalu, MAN Truck & Bus (M) Sdn Bhd (MAN Malaysia) telah menerima empat pelanggan kali pertama di majlis penyerahan terbaru di Pelabuhan Klang baru-baru ini.

Artha Logistics Sdn Bhd, Mawar Movers Sdn Bhd, Transprompt Cargo Logistics Sdn Bhd dan Vertex Mission Sdn Bhd masing-masing menerima unit pertama mereka manakala Timur Permai Haulage Sdn Bhd menyempurnakan penerimaan unit kedua MAN TGS baharunya dengan enjin pelepasan rendah Euro V.

Pengarah Urusan MAN Malaysia, Andrew O’Brooks mengucapkan terima kasih kepada pelanggan atas keputusan bijak mereka dalam mengembangkan kumpulan kenderaan mereka dengan trak MAN.

“Kami gembira melihat semakin banyak syarikat pengangkutan di Malaysia memainkan peranan mereka dalam mengurangkan jejak karbon kumpulan kenderaan masing-masing dengan Trak MAN dengan pelepasan yang lebih rendah.

Tahun 2022 merupakan tahun pertumbuhan yang menakjubkan bagi kami dan dengan peningkatan sokongan daripada pemain industri, kami menantikan tahun yang lebih menarik di hadapan,” kata beliau.

O’Brooks menambah bahawa MAN Malaysia telah bersedia untuk memenuhi permintaan kumpulan pelanggan yang semakin meningkat di negara ini.

Selepas hampir tiga dekad di Rawang, syarikat telah memindahkan ibu pejabatnya ke kemudahan bersepadu yang moden dan luas di Shah Alam. Kemudahan ini akan menempatkan keseluruhan operasi syarikat, termasuk pemasangan kenderaan, di bawah satu bumbung.

Pengarah Urusan Vertex Mission Soo Chee Yeong berkata pendekatan inovatif MAN Malaysia termasuk mengatur pandu uji dan lawatan ke ibu pejabat dan kilang pemasangannya adalah penting dalam meyakinkan syarikatnya untuk melabur dalam Trak MAN buat kali pertama.

“MAN Malaysia jelas memahami cabaran yang dihadapi oleh industri pengangkutan. Mereka secara proaktif menghubungi syarikat pengangkutan seperti kami dan menawarkan produk cemerlang yang dibangunkan semula sepenuhnya untuk membantu perniagaan mencapai matlamat keuntungan dan kemampanan,” beliau berkata.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved