fbpx

Chery kekal pengeksport kenderaan no.1 di China 20 tahun berturut-turut!

Tiggo 7 Pro 3

SETELAH mencapai jualan 105,483 unit pada Disember, Chery Group telah mencipta sejarah dengan jualan global 2022 sebanyak 1,232,727 unit (+28.2 peratus berbanding 2021), termasuk 451,337 unit di luar China (+67.7 peratus berbanding 2021).

Ini bukan sahaja kali pertama jualan tahunan Chery telah melebihi sejuta unit, malah merupakan rekod eksport tahunan – Chery kini telah menjadi pengeksport kenderaan penumpang jenama China nombor satu selama 20 tahun berturut-turut. Setakat ini, Chery mempunyai 11.2 juta pengguna global, termasuk 2.4 juta di luar China.

Chery terus membangunkan produk berdaya saing bertaraf global melalui interaksi rapat dengan pelanggannya di seluruh dunia.

2022 menyaksikan syarikat tersebut memecahkan rekod eksport bulanan sendiri sebanyak empat kali berturut-turut, dengan empat bulan di mana eksport melebihi 50,000 unit.

Didorong oleh siri Tiggo 7 dan Tiggo 8, jumlah eksport kumulatif Chery kini menyumbang satu perlima daripada jumlah eksport kenderaan jenama China dalam tempoh yang sama.

Di samping transformasi industri automotif yang berkembang pesat, Chery telah memperkenalkan ahli profesional global terkemuka, menubuhkan pasukan ketua saintis serta mengusahakan penciptaan kilang inovasi teknologinya untuk sentiasa membangunkan teknologi baharu melalui produk baharu.

Setakat hujung 2022, Chery telah memohon sebanyak 25,795 paten dan memperoleh 17,177, di mana 37 peratus merupakan ciptaan, menempatkannya antara yang terulung dalam industri.

Jalinan kerjasama antarabangsa

Berdasarkan prinsip kerjasama ke arah manfaat bersama, Chery terus mengembangkan rangkaian rakan niaganya dan mewujudkan beberapa penjalinan antarabangsa untuk inovasi bersama, inovasi bersepadu serta kerjasama terbuka.

Syarikat tersebut telah berganding bahu dengan Haier, Huawei, Luxshare Precision, CATL, iFLYTEK, Horizon Robotics dan perusahaan yang lain dalam pelbagai bidang seperti internet industri, penyelesaian pintar, sistem bateri traction dan kerjasama ekosistem.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved