fbpx

Yamaha EZ115 dilancarkan sebagai pengganti Lagenda – RM5,598

Yamaha EZ115 01

HONG Leong Yamaha Motor (HLYM) telah pun secara rasminya melancarkan kapcai terbaharu Yamaha EZ115 ke pasaran tempatan.

Tiba sebagai pengganti Lagenda, model ini menjanjikan prestasi yang versatil bagi memenuhi keperluan harian pengguna.

EZ115 dikuasakan oleh enjin silinder tunggal bersesaran 114 cc yang dilengkapi dengan teknologi suntikan bahan api. Enjin bertaraf EU4 itu menghasilkan 8.7 PS pada 7,000 rpm dan 9.5 Nm pada 5,500 rpm, serta digandingkan dengan transmisi empat kelajuan.

Untuk casis, model ini dilengkapi dengan fork teleskopik pada bahagian hadapan dan di belakang pula, ia menggunakan penyerap hentak berkembar dan lengan ayun.

Rim yang digunakan adalah bersaiz 17 inci, manakala sistem brek pula merangkumi cakera tunggal di hadapan dan gelendong di belakang.

Selain itu, ia juga mempunyai ketinggian pelana 775 mm dan tangki bahan api 3.9 liter untuk perjalanan yang lebih jauh. Berat keseluruhan EZ115 adalah sekitar 98 kg.

Turut disertakan adalah penunjuk ECO pada panel meter dan ruang simpanan di bawah tempat duduk yang boleh diakses dengan menggunakan kunci.

Boleh didapati dalam warna merah, biru dan cyan, EZ115 dijual pada harga bermula dari RM5,598 tidak termasuk pendaftaran dan insurans. Setiap pembelian didatangkan dengan kunci cakera secara percuma.

Lihatkan Ulasan (1)
  • I am an investor of gate io, I have consulted a lot of information, I hope to upgrade my investment strategy with a new model. Your article creation ideas have given me a lot of inspiration, but I still have some doubts. I wonder if you can help me? Thanks.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved