fbpx

Peugeot Landtrek sah akan dilancarkan di Malaysia tidak lama lagi

PEUGEOT_LANDTREK_2104PJ100UK

BERITA gembira untuk mereka yang menantikan Peugeot Landtrek. Bermaz Auto Alliance Sdn Bhd, selaku pengedar rasmi jenama itu di Malaysia, mengesahkan bahawa trak pikap berkenaan akan tiba di pasaran tidak lama lagi.

Ini bakal menjadikan Malaysia negara pertama di Asia Pasifik yang menerima ketibaan model itu. Landtrek sebenarnya versi rebadge Kaicheng F70 yang dibangunkan secara bersama oleh Changan Automobile dan Kumpulan PSA.

Namun anda mungkin tidak perasan kerana Landtrek dengan gril menegak dengan logo singa Peugeot, dan lampu LED yang dicantikkan lagi dengan lampu nyalaan siang LED signatur.

Ruang dalaman menampilkan beberapa ciri unik jenama Perancis itu seperti stereng bersaiz kompak, suis ala kekunci piano dan skrin HD berukuran 10 inci di atas papan pemuka yang turut terdapat pada Peugeot 508.

Untuk pasaran Malaysia, Landtrek didatangkan dalam bentuk Double Cab dengan kapasiti lima penumpang dan tempat duduk belakang yang boleh dilipat.

‘Nadi’ trak pikap ini berupa enjin turbodiesel 1.9 liter yang menghasilkan 150 hp dan 350 Nm. Ia dipadankan dengan transmisi automatik enam kelajuan dan sistem pacuan empat roda berserta differential gandar belakang.

Setakat ini masih belum ada tarikh sebenar pelancaran Peugeot Landtrek namun ia kini dibuka untuk tempahan dengan harga anggaran RM123,000.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved