fbpx

Belum tamat rupanya, Nissan GT-R keluar lagi untuk 2024! T-Spec dan Nismo Special Edition

nissan gt-r 2024 nismo special edition 06

NISSAN GT-R memang sebuah supercar yang berusia sejak mula diperkenalkan pada 2007. Tetapi untuk 2024, masih terdapat model baharu yang didedahkan di Tokyo Auto Salon 2023.

Khas untuk pasaran domestik Jepun, GT-R R35 2024 mendapat gril rekaan baharu, suspensi dinaik taraf, dan beberapa kemasan edisi khas bagi memastikan jentera itu kekal laju dan mantap.

Pembaharuan di bahagian luar agak minima, kebanyakannya di depan. Gril dan muka depannya kini mendapat garisan lebih lurus dan simetri. Nissan berkata prestasi aerodinamik GT-R telah ditambah baik, manakala bunyi dan gegeran dikurangkan untuk lebih keselesaan.

Walaupun berusia, enjin VR38DETT 3.8-liter twin-turbo V6 pada varian T-Spec tetap berkuasa, membekalkan 562hp dan 637Nm tork. Ia masih dipadankan dengan kotak gear dwi-klac 6-kelajuan manakala kuasa dihantar ke semua roda melalui sistem pacuan ATTESA ET-S.

GT-R T-Spec juga mendapat penyerap hentak Bilstein dengan tiga mod (Normal, Comfort, dan R). Rim merupkan RAYS 20-inci, dibaluti tayar Dunlop SP Sport Maxx GT600, manakal brek adalah karbon-seramik.

Jika anda mahu lebih kuasa, varian GT-R Nismo menjana 591hp dan 652Nm tork, hasil pengecaj turbo dari jentera lumba GT3.

Nismo juga mendapat LSD mekanikal di depan, hud karbon, dan tempat duduk karbon Recaro, serta beberapa komponen ringan lain.

Nissan GT-R 2024 akan tiba di wakil pengedar Jepun pada musim bunga tahun ini, sementara varian Nismo menyusul pada musim panas.

Tahun lepas, Nissan GT-R dihentikan jualannya di Eropah disebabkan piawaian pelepasan di sana yang semakin ketat.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved