fbpx

Mazda BT-50 XTR LE diperkenalkan di Australia

Mazda BT-50 XTR LE 06

MAZDA Australia telah memperkenalkan varian baharu dalam barisan trak pikap BT-50. Dikenali sebagai BT-50 XTR LE, ia tampil dengan pelbagai aksesori tambahan dalam satu pakej yang menawarkan lebih nilai untuk pelanggan.

Boleh didapati di pasaran negara itu bermula Februari depan, ia dilengkapi dengan bull bar aloi, sports bar dan heavy duty tub liner untuk perlindungan daripada kesan calar dan kemek.

Menurut Mazda, semua aksesori tersebut direka khusus untuk pasaran Australia. Sebagai contoh, bull bar tersebut terintegrasi dengan sistem keselamatan trak tersebut bagi memastikan zon remuk, beg udara dan semua sistem bantuan tidak terggangu.

Lebih menarik lagi, R&D intensif dan ujian juga telah mengesahkan bahawa aksesori tersebut tidak mempunyai kesan negatif terhadap sistem penyejukan enjin dan transmisi.

Sementara itu, sports bar berkenaan diperbuat daripada keluli tahan karat berkualiti tinggi serta dilengkapi dengan lampu brek.

Aksesori-aksesori ini merupakan tambahan kepada pelbagai kelengkapan yang sedia ada termasuk sistem pendingin hawa dua zon, navigasi satelit, keyless entry, kamera undur dan Apple CarPlay/Android Auto.

BT-50 XTR LE akan ditawarkan dalam versi Dual-Cab 4X4 yang dikuasakan oleh enjin turbodiesel 3.0-liter dan transmisi automatik enam kelajuan. Ia didatangkan dalam warna Ingot Silver Metallic.

Harga bermula dari $64,295 (RM190,948), yang mana menurut Mazda menawarkan penjimatan sebanyak $2,500 (RM7,424) berbanding jika aksesori sama dipasang secara berasingan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved