fbpx

Honda Wave Alpha kini dengan enjin Euro 4, tangki lebih besar – RM5,179

Honda Wave Alpha 2023 01

BOON Siew Honda telah mengumumkan kemas kini untuk Honda Wave Alpha bagi model tahun 2023. Model ini yang diperkenalkan buat pertama kali pada 2015 ini menampilkan gabungan gaya, kualiti dan nilai yang sangat berpatutan.

Bermula dengan trenkuasa, Wave Alpha kini dikuasakan oleh enjin 110 cc bertaraf Euro 4 yang turut dilengkapi dengan teknologi Programmed Fuel Injection (PGM-FI). Ia menghasilkan 8.7 hp pada 7,500 dan 8.7 N, pada 5,500 rpm.

Penggunaan teknologi suntikan bahan api berkenaan membolehkan Wave Alpha mencatat kadar penggunaan bahan api 70/9 km/l, mewakili peningkatan sebanyak 12.3 km/l berbanding model tahun 2019. Ini menjadikannya salah satu enjin pembakaran dalaman paling cekap dalam kategorinya.

Bukan itu sahaja, model ini juga mendapat tangki bahan api yang lebih besar (4.1 liter) bagi membolehkan ia mencapai jarak tunggangan yang lebih jauh dengan satu isian.

Dari segi penampilan, Wave Alpha dikatakan mempunyai reka bentuk yang lebih langsing, berserta lampu belakang dan panel meter yang direka semula. Model tahun 2023 ini boleh didapati dalam warna Vivacity Red, Pearl Nightfall Blue dan Clipper Yellow.

Turut diberi kemas kini adalah ciri kemudahan penunggang, di mana ruang storan di bawah tempat duduk kini mempunyai kapasiti dua kali ganda lebih besar daripada model sebelumnya iaitu 7.3 liter.

Akhir sekali, harga jualan (tidak termasuk cukai jalan, insurans dan pendaftaran) Wave Alpha adalah RM5,179. Boon Siew Honda menawarkan jaminan pengeluar selama dua tahun atau 20,000 km.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved