fbpx

Pemandu lori lawan arus didapati mabuk, kini ditahan

pemandu lori mabuk 01

PEMANDU lori yang memandu secara lawan arus di Kilometer 5.5 Lebuhraya Linkedua sehingga menyebabkan kemalangan dengan dua buah kereta petang semalam didapati berada di bawah pengaruh alkohol.

Ketua Polis Daerah Iskandar Puteri, Asisten Komisioner Rahmat Ariffin berkata, kejadian berlaku lebih kurang jam 4:30 petang.

Katanya siasatan awal mendapati kemalangan dipercayai berlaku ketika pemandu lori berusia 41 tahun terbabit dalam perjalanan dari Kulai menghala ke Pelabuhan Tanjung Pelepas (PTP).

Gambar oleh tangkap layar dari video media sosial.

“Apabila tiba kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Gelang Patah menghala ke selatan, pemandu lori terlepas susur ke PTP.

“Pemandu lori itu kemudian memandu melawan arus untuk masuk semula ke susur PTP sebelum merempuh dua kereta iaitu Mercedes-Benz E250 dan Nissan Almera yang berada di laluan terbabit,” katanya dalam satu kenyataan di sini.

Menurut Rahmat, pemandu Mercedes-Benz mengalami kecederaan pada bahagian leher dan kaki dibawa ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) bagi mendapatkan rawatan.

“Pemandu lori ditahan dan didapati di bawah pengaruh alkohol ketika kejadian. Kes disiasat di bawah Seksyen 44 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Lihatkan Ulasan (1)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved