fbpx

EPMB akan pasang, edar EV bersaiz mini Lingbox untuk pasaran Malaysia, Indonesia

Lingbox EV 01
Sumber gambar: CarNewsChina.com

EP Manufacturing Bhd (EPMB) mengumumkan mereka telah memperoleh hak eksklusif untuk memasang dan mengedar kereta elektrik yang dibangunkan oleh Lingbao untuk pasaran Malaysia dan Indonesia.

Dalam satu kenyataan, pengeluar alat ganti automotif itu berkata perjanjian selama lima tahun itu juga memberikan pilihan kepada mereka sama ada untuk menggunakan jenamanya sendiri untuk kenderaan elektrik (EV) itu.

Pada 27 Disember lalu, EPMB melalui anak syarikatnya EP 4Wheeler Sdn Bhd menandatangani perjanjian pengedar eksklusif dengan Hubei Dongfeng Power Auto Trade Co Ltd dan Xiamen Tsingyan Hylong Motor Technology Co Ltd untuk memasang kereta Lingbox pemanduan kanan.

EPMB diberi hak untuk mengedarkan kereta di bawah nama jenama sendiri atau jenama Lingbox Auto atau Qingyan Hailong. Perjanjian itu berkuat kuasa dari 1 Januari 2023 dan tamat tempoh pada 31 Disember 2027 dan akan diperbaharui selama lima tahun lagi, tertakluk terma dan syarat.

Lingbox merupakan salah satu model di bawah jenama Lingbao, yang dimiliki oleh Jiangsu Jemmell New Energy Vehicle Co Ltd yang berpangkalan di China. Ia tersenarai dalam 10 teratas EV bersaiz mini terlaris di China dan menurut EPMB, ia dijangka menjadi salah satu EV paling mampu milik di Malaysia dengan harga bawah RM100,000.

Jika anda masih ingat, pada Jun lalu EPMB memperoleh hak eksklusif untuk menjual dan mengedar skuter elektrik Blueshark di Malaysia.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved