fbpx

RM13k lebih murah! VW Tiguan Allspace Life kini berharga RM159,990

volkswagen tiguan allspace life

VOLKSWAGEN Passenger Cars Malaysia (VPCM) mengumumkan harga baharu untuk Tiguan Allspace Life, yang kini berharga RM159,990. Harga ini kira-kira RM13k lebih rendah, dimana SUV itu dijual pada RM173,590 semasa pelancarannya awal tahun ini.

Harga baharu RM160k ini berkuat kuasa serta-merta dan penyerahan akan bermula pada Januari 2023 depan.

Volkswagen Tiguan Allspace Life merupakan SUV varian asas jenama itu, tetapi ia tetap padat dengan pelbagai ciri sebagai sebuah kenderaan keluarga moden.

Ia dilengkapi dengan rupa yang tajam dan dinamik seperti keluarga Volkswagen yang lain, termasuk gril depan baharu yang mempunyai strip lampu LED.

Ciri dan tarikan utama Tiguan Allspace pastinya konfigurasi tujuh tempat duduk yang menawarkan ruang sehingga 1,775 liter, terbaik dalam kelasnya menurut Volkswagen.

Tiada perubahan dari segi teknikal. Tiguan Allspace Life dikuasakan oleh enjin 1.4TSI turbo dengan padanan kotak gear dwi-klac DSG 6-kelajuan. Enjin 4-silinder itu menjana 150hp dan 250Nm tork tetapi memberikan kecekapan sehingga 7.7 liter/100km/

Tiguan Allspace Life hadir dengan jaminan 5-tahun tanpa had perbatuan, penyelenggaraan percuma 3-tahun, dan bantuan tepi jalan 5-tahun.

Lihatkan Ulasan (1)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved