fbpx

Tanah runtuh LPT2: Laluan kedua-dua arah kini dibuka semula

lpt2 banjir thumb

INI perkembangan terbaharu untuk Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) berkenaan tanah runtuh yang berlaku pada Isnin lepas (19 Disember). Kemaskini ini dihantar oleh pihak lebuhraya berkenaan.

Gambar oleh: Twitter LPT2 Trafik

Semalam, LPT2 telah dibuka untuk laluan arah selatan iaitu dari Kuala Terengganu ke Kuantan, tetapi laluan arah utara masih ditutup dari Dungun ke Ajil. Hari ini, laluan berkenaan tidak lagi ditutup, bermakna LPT2 kedua-dua arah kini dibuka.

Gambar keadaan cerun runtuh di LPT2 yang tular di media sosial.

Walaubagaimanapun, kerja-kerja masih berjalan dan anda akan perlu memperlahankan kenderaan di kawasan terjejas untuk arah utara. Air banjir telah memasuki beberapa kawasan berdekatan R&R Bukit Besi, jadi laluan kecemasan masih ditutup.

Di kawasan berlakunya tanah runtuh (KM393.4), beberapa lorong telah ditutup, tetapi laluan kontra telah diaktifkan. Jadi, sentiasa peka dengan papan tanda dan arahan petugas lebuhraya.

Dilaporkan juga ada lorong kecemasan ditutup sekitar KM415. Laluan arah selatan semuanya dibuka tetapi anda akan perlu memperlahankan kenderaan kerana terdapat lorong kontra.

Apa pun, selamat memandu, rancang perjalanan anda, dan sentiasa peka dengan keadaan sekeliling.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved