fbpx

Didi Automotive jadi pengedar rasmi Triumph Motorcycles bermula Januari 2023

Triumph_MY23_Street_Triple_R_Detail_07

BERMULA 15 Januari 2023, rangkaian motosikal Triumph Motorcycles akan diedarkan di pasaran tempatan oleh Didi Automotive selaku pengedar rasmi baharu jenama itu.

Dalam satu kenyataan rasmi, Triumph Motorcycles berkata syarikat itu dan Didi Automotive akan bekerjasama untuk menguruskan pengimportan, jualan dan pengedaran motosikal serta pembangunan berterusan jenama Triumph di Malaysia.

Triumph Motorcycles dan Didi Automotive turut merancang untuk membuka bilik pameran baharu di Petaling Jaya dan Pulau Pinang bagi memberikan pelanggan pengalaman pemilikan terbaik, serta menawarkan kemudahan terkini, kakitangan terlatih dan perkhidmatan servis, selepas jualan dan penjagaan pelanggan tahap tertinggi.

Malaysia merupakan pasaran yang penting bagi Triumph dan menjadi salah satu pasaran motosikal utama di rantau Asean. Didi Automotive akan menawarkan rangkaian lengkap motosikal Triumph yang terdiri daripada model moden klasik, roadster dan Tiger.

Ini termasuk Rocket 3 dengan enjin 2.5-liter dan model 660 seperti Trident dan Tiger Sport yang dijangka menjadi antara yang paling popular di kalangan pelanggan di Malaysia.

Dalam masa terdekat, model Triumph berkapasiti kecil yang dibangunkan dengan kerjasama Bajaj akan menjadikan jenama itu lebih mudah akses di Malaysia. Ini ditambah lagi dengan perancangan Triumph Motorcycles dan Didi Automotive untuk membuka enam cawangan di seluruh negara.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved