fbpx

WMoto XDV250i dilancarkan di Malaysia – 2 varian, harga dari RM18,888

WMoto XDV250i 05

PERSAINGAN dalam pasaran skuter kembara di Malaysia kini menjadi semakin sengit dengan kehadiran pesaing baharu dari MForce Bike Holdings Sdn Bhd iaitu WMoto XDV250i.

Ia ditawarkan dalam dua varian iaitu standard dan Project-X yang merupakan versi lebih rugged dengan aksesori tambahan. Harga bermula dari RM18,888 untuk varian standard dan RM21,888 untuk Project-X.

XDV250i Project-X

XDV250i dikuasakan oleh enjin 249 cc silinder tunggal SOHC dengan penyejukan cecair yang menghasilkan 24.8 hp pada 8,750 rpm dan 23 Nm tork maksimum pada 6,750 rpm.

Selain itu, enjin berkenaan juga dilengkapi dengan sistem suntikan bahan api elektronik dan patuh piawaian emisi Euro 4. Kapasiti tangki bahan api adalah 13.5 liter.

Untuk suspensi, XDV250i menggunakan sistem suspensi keluaran KYB yang terdiri daripada fork jenis terbalik (USD) 41 mm di depan dan penyerap hentak teleskopik berkembar di belakang.

Ketinggian pelana adalah sekitar 800 mm, manakala berat keseluruhan skuter kembara ini adalah 159 kg. Sementara itu, sistem brek pula merangkumi brek cakera depan dan belakang, serta ABS dwi-saluran.

Selain itu, XDV250i juga didatangkan dengan cermin penghadang angin boleh laras, bar hendal boleh laras, sistem Remote Keyless dan panel meter LCD penuh dengan penunjuk tekanan angin tayar, suhu dan sebagainya.

Untuk kemudahan penunggang, terdapat ruang penyimpanan barang berkapasiti 26 liter, port pengecas USB dan juga pencahayaan pada butang dan suis.

Varian Project-X didatangkan dengan aksesori tambahan berupa tiga buah kotak penyimpanan aluminium, cermin penghadang angin yang lebih tinggi serta rim spoke dengan tayar tanpa tiub.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved