fbpx

Program GoEV catat 500,000 km perjalanan dalam tempoh setahun

GoEV_GoCar CEO Wong Hoe Mun

GOCAR Malaysia mengumumkan bahawa mereka telah merekodkan perjalanan keseluruhan flit kenderaan elektrik (EV) lebih 500,000 km sejak program GoEV dilancarkan di Lembah Klang pada Disember 2021.

Menurut syarikat itu, lebih 1,000 pengguna GoCar telah mengambil peluang untuk memandu EV menerusi pilihan GoEV Share. Lebih 90 peratus daripada mereka berkata ia merupakan pengalaman pertama memandu EV.

Untuk terus mengembangkan operasinya, GoCar telah menambah jumlah kenderaan dalam flit GoEV Share dan akan menawarkan lebih 30 unit Nissan Leaf di 20 zon di Lembah Klang.

Penambahan ini menjadikan jumlah keseluruhan kenderaan GoEV kepada lebih 50 unit bagi tujuan perkongsian dan langganan.

Ketua Pegawai Eksekutif GoCar Malaysia, Wong Hoe Mun berkata, “Harga EV yang mahal tidak mampu dicapai oleh kebanyakan rakyat Malaysia, terutama dalam keadaan ekonomi sekarang yang mencabar.”

“GoEV cuba merapatkan jurang ini dan kami berbangga untuk menjadi platform perkongsian kereta pertama menawarkan penyelesaian EV yang menarik di Malaysia,” tambah beliau.

Bagi meraikan ulang tahun pertama GoEV, GoCar menawarkan penjimatan sehingga 70 peratus (dihadkan pada RM80) ke atas tempahan perkongsian kereta GoEV dengan menggunakan kod promo “1STGOEV”.

Promosi tempoh terhad itu hanya sah untuk tempahan yang dibuat di antara 12 hingga 15 Disember tetapi pengguna mempunyai masa sehingga 31 Januari untuk menebus tempahan mereka berdasarkan kepada pelan perjalanan masing-masing.

Sebagai tambahan, GoCar juga akan menghadiahkan 100,000 GoPocket Points bernilai RM1,000 kepada 10 pengguna bertuah.

Kadar normal GoEV bermula RM24.90 sejam dan RM249 sehari, serta RM232 sehari untuk tempahan selama sebulan.

Setiap kenderaan GoEV didatangkan dengan kad chargeEV secara percuma yang membolehkan pengguna mengakses kepada hampir 300 stesen pengecasan di seluruh negara. Stesen pengecasan di zon GoEV adalah percuma untuk semua ahli GoEV.

Bukan itu sahaja, menerusi integrasi dengan platform JomCharge, pengguna GoEV boleh mengetahui lokasi pengecasan, kebolehdapatan dan jenis pengecas dalam rangkaian JomCharge dengan mudah melalui aplikasi mudah alih GoCar.

Lihatkan Ulasan (2)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved