fbpx

Ramai pengguna keliru dengan logo baharu KIA

kia carnival 2022 ckd 01

Tahun lalu menyaksikan Kia memperkenalkan logo baharu yang lebih ringkas dan moden sebagai sebahagian daripada penjenamaan semulanya.

Tidak dinafikan logo baharu itu sedikit sebanyak membuatkan jenama Kia kelihatan lebih premium tetapi nampaknya ada sebilangan pengguna yang keliru dengannya.

Menurut kajian yang dilakukan oleh pengguna Twitter @Shwinnabego, carian kata kunci “KN car” menerusi Google didapati meningkat secara mendadak sejak musim panas 2021.

Data Google Trends menunjukkan terdapat kira-kira 30,000 pengguna di Amerika Syarikat membuat carian tersebut setiap bulan.

Bagaimanapun, fenomena ini tidak hanya berlaku di Amerika Syarikat kerana pengguna di negara-negara seperti Australia, Kanada dan United Kingdom juga didapati membuat carian seperti “KN SUV”, “KN car brand price” dan “KN car brand electric.”

30,000 mungkin kelihatan seperti jumlah yang besar tetapi jika dibandingkan dengan 1.83 juta carian untuk “Kia” dalam tempoh yang sama, ia tidaklah begitu signifikan.

Namun apa yang menarik, enjin carian seperti Google nampaknya sudah ‘terbiasa’ dengan trend kesilapan ejaan ini kerana jika anda membuat carian “KN car”, hasil carian yang pertama adalah Kia.

Apa pendapat pendapat anda? Patutkah Kia tukar atau kekalkan sahaja logo mereka?

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved