fbpx

Volkswagen Tiguan Allspace kini dengan varian asas 1.4 TSI Life, RM173k

volkswagen tiguan allspace life 02

VOLKSWAGEN Passenger Cars Malaysia (VPCM) memperkenalkan varian ketiga untuk Tiguan Allspace facelift, iaitu 1.4 TSI Life. Varian ini akan menyertai dua lagi versi iaitu 1.4 TSI Elegance dan 2.0 TSI R-Line 4Motion yang diperkenalkan sebelum ini.

Secara visual, Volkswagen Tiguan Allspace 1.4 TSI Life berkongsi rekaan facelift termasuklah lampu LED baharu, kemasan ‘Allspace’, perumah cermin sisi berwarna perak, dan rim aloi 18-inci Frankfurt.

Tiada perubahan besar pada bahagian kabin dimana varian 1.4 TSI Life ini juga mendapat konfigurias tujuh tempat duduk dan ruang but sehingga 1,775 liter.

Ciri lain merangkumi sistem infotainmen Discover Pro bersaiz 9.2-inci dengan ketersambungan aplikasi tanpa wayar, sistem navigasi, kawalan suara, pendingin hawa Climatronic tiga-zon dan stereng sport multi-fungsi dibalut kulit.

Tiguan 1.4 TSI Life dikuasakan oleh enjin 1.4-liter turbo yang menjana 150PS dan 250Nm tork. Output dihantar ke roda depan melalui kotak gear DSG 6-kelajuan. Gabungan ini penggunaan bahan api serendah 7.7L/100km.

Aspek keselamatan tidak dikompromi, dimana Tiguan ini juga mendapat kelengkapan menyeluruh. Ini termasuklah enam beg udara, Electronic Stability Control (ESC), Anti-lock Braking System (ABS), Brake Assist (BA), Intelligent Crash Response System (ICRS), Lane Assist dan sistem-sistem Driver Alert.

Pengarah Urusan VPCM, Erik Winter berkata: “Dengan Life, kami menawarkan sebuah SUV berprestasi tinggi yang akan memberikan nilai terbaik kepada pelanggan. Ia juga boleh menjadi pilihan ideal untuk keluarga muda yang ingin membeli kenderaan mereka.”

Tiguan Allspace 1.4 TSI Life ditawarkan pada harga RM172,990 dan hadir dengan jaminan 5-tahun tanpa had perbatuan, bantuan tepi jalan 5-tahun, dan penyelenggaraan percuma 3-tahun. Lima warna boleh dipilih iaitu Atlantic Blue, Platinum Grey, Pyrite Silver, Deep Black, dan Oryx White.

Tempahan serta pandu uji kini boleh dibuat di semua pengedar sah Volkswagen di seluruh negara. Untuk maklumat lanjut, layari www.volkswagen.com.my.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved