fbpx

Art of Speed 2022 kembali dengan pameran lebih besar, tetamu undangan luar negara

aos 2022 05

ART of Speed (AOS), acara yang terkenal dengan ‘Kustom dan Counter Culture’ kembali dengan acara tahunannya yang kesepuluh tahun ini, selepas dua tahun menyepi disebabkan pandemik Covid19.

Acara ini bakal kembali dengan motosikal kustom, kenderaan radikal, pameran restorasi seni dan budaya kustom. Tetapi ia bukan sahaja untuk peminat kereta dan motosikal, tetapi pelbagai aktiviti bakal diadakan untuk semua orang dan seisi keluarga.

Untuk edisi kali ini, ia akan diadakan pada 2 dan 3 Julai 2022 (Sabtu dan Ahad) di lokasi biasa, Malaysia Agro Exposition Park, Serdang (MAEPS).

Kembali untuk AOS 2022 adalah tetamu dari luar negara dari komuniti kustom dan juga media antarabangsa, antaranya:

Emi Suganuma, “Sunny” Yano dan Michi “NATQQ” dari MOONEYES (Jepun)
Scott Johnson dari Mama Tried Motorcycle Show (Amerika Syarikat)
Warren Heir Jr. dari Flat Out Friday (Amerika Syarikat)
Yaniv Evans dari Powerplant Motorcycles (Amerika Syarikat)
Artis Chopper dan Kustom; Russell Murchie “MOW” (Australia)
Dino Dalle Carbonare dari Speedhunters.com (Jepun)
Yasuo Sekijima dan Satoru Ise dari Vibes Magazine (Jepun)
Artis pinstripe Mil dari Millart, Irvine Jasta dan Fahmi Freeflow (Indonesia)
Aekalak Kitdusitpong pembuat model skala diecast dari AKARA (Thailand)

Agenda utama untuk AOS 2022 antaranya adalah:

1. Art of Speed Invitational Bike Build Off 2022 yang akan menyaksikan tujuh pembina khas bersaing untuk merebut hadiah wang tunai RM10,000 (pemilihan juri) dan wang tunai RM5,000.00 (pilihan awam).

2. Jelajah Hot Wheels Legends dimana peserta tahun ini terdiri daripada pembina khas dan pengubahsuai kereta dari rantau Asia Pasifik dan Malaysia – pemenang pastinya bakal teruja apabila mengetahui kereta sebenar mereka akan ditransformasi menjadi salah satu model unik untuk kereta diecast Hot Wheels.

3. Dengan kerjasama NoEqual.co adalah NEAT Fest yang kembali di Dewan C, menampilkan paparan kolektif kenderaan yang terpilih dari seluruh Malaysia dengan nama Garage Life.

4. Hail Vintage kembali untuk AOS 2022 dan akan dihoskan di Dewan C. Bakal menampilkan pameran pakaian kerja vintaj dan 32 vendor terpilih – peningkatan dua kali ganda daripada tahun 2019.

5. The Grid – konsep baharu dalam ‘outdoor lifestyle’ yang akan diadakan di dalam dewan dengan keselesaan berhawa dingin dan banyak aktiviti telah dirancang untuk dinikmati semua pengunjung yang akan membawa seisi keluarga.

6. Kustom & Koffee Talk bersama NoEqual.co diwawancara oleh Qhalis Najmi akan berlangsung di dalam Dewan A pada pukul 3:30 petang pada hari Sabtu bersama-sama panel dari luar negara seperti Scott Johnson dari Mama Tried Motorcycle Show dan Warren Heir Jr. dari Flat Out Friday. Forum ini akan membincangkan topik-topik terkini di dalam industri permotoran.

Lain-lain aktiviti di AOS 2022 termasuklah Roda Rumble 2022, La Cultura, tapak jualan makanan, pasar lambak vintaj, perhimpunan Pemilik Kereta Alfa Romeo, Hot Wheels Club Malaysia (HWCM) Convention, bazar fesyen moden Streetware Con, demo Mini Crawlers RC, perasmian produk di atas pentas, dan zon tunggang uji motorsikal (Ducati, Royal Enfield, Vespa, Aprilia dan Harley-Davidson).

Turut kembali untuk AOS 2022 adalah Festival Sound Circus yang ditunggu-tunggu oleh semua peminat hiburan tanah air.

Barisan artis Festival Sound Circus* akan menampilkan Hujan sebagai persembahan utama dengan band-band lain seperti Sekumpulan Orang Gila, SweetAss, Iqbal M., dan Balok People.

Untuk menamatkan acara pada hari Ahad, akan terdapat cabutan bertuah untuk dua pemenang. Hadiah-hadiah adalah dua buah Vespa Klasik EV, masing-masing telah direstorasi khas.

AOS 2022 akan memperkenalkan tiket Speed Lane, yang dibuka satu jam lebih awal pada pukul 9:30 pagi berharga RM55 sah untuk dua hari.

Pengunjung boleh menikmati satu jam tambahan di dalam dewan utama dan juga Dewan C dan D. Tiket hujung minggu biasa (tanpa konsert Sound Circus) berharga hanya RM35 sahaja. Kanak-kanak di bawah 12 tahun masuk secara PERCUMA.

Pemegang Pas OKU juga akan menikmati kemasukan percuma. Tiket Festival Sound Circus (outdoor) telah habis dijual, tetapi tiket kombo Festival Sound Circus + Tiket Hujung Minggu masih lagi dijual di dalam talian. Tiket dalam talian boleh didapati di  https://aos.qtic.my/

Maklumat lebih lanjut mengenai acara ini boleh dilayari di www.artofspeedmy.com atau www.facebook.com/ArtOfSpeedMY/

Art of Speed Malaysia (AOSM) disokong oleh Tourism Malaysia di bawah Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya Malaysia (MOTAC) melalui Pelan Pemulihan Pelancongan 2022 yang telah dilancarkan YB Dato’ Sri Hajjah Nancy Shukri dengan slogan ‘Cuti-cuti Malaysia 2022’ dalam usaha meningkatkan pelancongan domestik.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved