fbpx

Isuzu D-MAX X-Terrain dikemaskini dengan ciri baharu, dua warna tambahan

isuzu dmax x-terrain 2022 13

ISUZU Malaysia telah memperkenalkan kemaskini untuk D-MAX X-Terrain dengan beberapa ciri baharu serta dua warna tambahan.

Trak pikap dengan lima anugerah Trak Tahunan Terbaik itu juga mencatatkan rekod jualan yang baik sejak diperkenalkan.

Model utama Isuzu ini ingin memastikan pelanggan menikmati sejumlah ciri yang benar-benar hebat yang akan menjadikan pemanduan mereka lebih selamat dan menyenangkan,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Isuzu Malaysia, Shunsuke Okazoe.

Antara ciri tambahan baharu pada D-MAX X-Terrain adalah seperti berikut:

Welcome Light LED di bahagian luar kenderaan dengan lampu Follow Me Home
Scuff plate berlampu di bingkai pintu
Around-View Monitor 360-darjah dengan pilihan paparan 3D
Pengecaj tanpa-wayar Qi di konsol tengah
Pilihan warna baharu Silky Pearl White dan Onyx Black, tambahan kepada Valencia Orange sedia ada

Spesifikasi lain pada trak pikap ini dikekalkan. Ia dipacu oleh enjin 3.0-liter diesel turbo yang berkuasa menghasilkan 190hp pada 3,600rpm dan 450Nm tork dari 1,600 hingga 2,600rpm.

Kuasa disalurkan ke semua roda melalui kotak gear automatik 6-kelajuan dan sistem pacuan empat-roda.

Kelengkapan standard di bahagian luaran termasuklah lampu depan bi-LED, lampu kabus LED, rel bumbung, pemijak sisi, Tailgate Assist, dan rim aloi 18-inci.

Di bahagian dalam pula, D-MAX X-Terrain mendapat stereng balutan kulit, panel meter e-LUMAX dengan paparan MID bersaiz 4.2-inci, sistem infotainmen dengan skrin 9-inci dan sambungan Apple CarPlay serta Android Auto.

Ciri lain adalah tempat duduk kulit berkuasa, sistem pendingin hawa automatik dwi-zon, soket USB, dan 18 pembesar suara.

Dari segi keselamatan, selain ciri pasif dan aktif biasa, Isuzu D-MAX X-Terrain juga didatangkan dengan sistem keselamatan maju (ADAS) yang merangkumi sistem seperti Forward Collision Warning, Adaptive Cruise Control, Automatic High Beam, Lane Departure Warning dan Blind Spot Monitor.

Isuzu D-MAX X-Terrain baharu kini dibuka untuk tempahan di semua pengedar sah Isuzu dan akan mula diserahkan kepada pemilik pada pertengahan bulan Julai.

Model baru ini dijual dengan kenaikan harga minimum dengan harga atas jalan (tanpa insurans) bermula RM146,938.40 (untuk Semenanjug Malaysia.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved