fbpx

Volvo akan perkenal sistem PHEV baharu untuk siri model 60 dan 90 – kapasiti lebih besar, jarak EV lebih jauh

volvo phev 02

VOLVO Car Malaysia memperkenalkan rangkaian kuasa hibrid plug-in (PHEV) yang baru dipertingkatkan untuk semua model Recharge T8 mereka bagi jarak pemanduan EV lebih jauh serta prestasi lebih baik.

Ciri utama untuk sistem PHEV baharu nanti termasuklah:

– Bateri 18.8kWh menggantikan 11.6kWh sebelumnya;

– Motor elektrik belakang baharu 145hp berbanding 88hp sebelumnya;

– Jarak EV meningkat sehingga 90km berbanding 40 hingga 49km sebelumnya;

– Pelepasan CO2 lebih baik;

– Jumlah kuasa meningkat sebanyak 462hp berbanding 407hp sebelumnya;

‘One-pedal driving’ pada model XC60 dan S90 PHEV

Dalam bateri jarak jauh baharu, lapisan ketiga sel dibina untuk meningkatkan tenaga nominal daripada 11.6kWh kepada 18.8kWh, memberikan motor elektrik belakang yang lebih berkuasa sebanyak 145hp.

Kuasa elektrik tambahan memberikan jumlah kuasa yang meningkat sebanyak 462hp, menawarkan jarak pemanduan EV lebih besar antara 70 hingga 90km.

“Barisan PHEV baharu kami akan mengubah cara pelanggan kami menikmati pemanduan elektrik,” kata Charles Frump, Pengarah Urusan Volvo Car Malaysia.

“Rangkaian kuasa yang dipertingkatkan membolehkan pelanggan kami memandu secara mampan pada jarak yang lebih jauh, pada masa yang sama memberikan mereka keyakinan jarak yang sesuai dengan keperluan kehidupan seharian mereka.”

Di samping ciri baharu dan dipertingkatkan, Volvo Car Malaysia telah melaraskan harga semua kenderaan mereka mulai 1 Mei 2022 lepas.

Pelarasan harga akan bermula dengan model semasa Volvo iaitu XC40 T5, XC40 Recharge T5, XC60 B5 dan XC90 B5 manakala barisan baharu siri 90 dan 60 akan dijual pada harga baharu selepas ia dilancarkan.

Harga untuk model Recharge T8 semasa kekal sama dan akan dijual sementara stok masih ada.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved