fbpx

Pameran LIMA akan diteruskan – Hishamuddin

lima – defense news
Pameran LIMA. Gambar oleh: Defense News

MENTERI Kanan Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein memaklumkan Penganjuran Pameran Antarabangsa Maritim dan Aeroangkasa Langkawi (LIMA) akan diteruskan.

Beliau berkata, penganjuran LIMA banyak bergantung dengan kejayaan Pameran Perkhidmatan Pertahanan Asia (DSA) dan Pameran Keselamatan Kebangsaan Asia (NATSEC Asia) 2022 di Pusat Pameran dan Dagangan Antarabangsa Malaysia (MITEC) yang bermula 28 hingga 31 Mac 2022.

Pameran LIMA. Gambar oleh: Defense News

“Sama ada kita teruskan penganjuran LIMA banyak bergantung kepada kejayaan kita di DSA dengan NATSEC Asia 2022,” katanya.

“Jelas dalam empat hari ini, semua telah membantu menyakinkan Menteri Pertahanan (Datuk Seri Hishammuddin Hussein) bahawa kita boleh (meneruskan LIMA tahun hadapan).

“Dan saya percaya dengan kejayaan DSA dan NATSEC 2022 meletakkan kita di atas asas yang cukup baik untuk mengadakan dan menjayakan LIMA tahun hadapan.”

Beliar berkata demikian pada sidang media selepas majlis penutup DSA dan NATSEC 2022, semalam.

Sebelum ini, penganjuran LIMA’21 yang dijadualkan berlangsung dari 16 hingga 20 Mac 2021 dibatalkan kerana pandemik Covid-19.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved