fbpx

Perodua mahu jumpa hero banjir Azwan Viva, nak bagi ganjaran?

azwan viva 01

BANJIR yang melanda beberapa negeri di Malaysia sejak minggu lepas menunjukkan bahawa rakyat Malaysia boleh bersatu hati membantu apa yang termampu, tanpa mengira bangsa atau latar belakang.

Tetapi seorang sukarelawan banjir menjadi tumpuan iaitu Azwan Omar kerana sanggup mengorbankan masa, tenaga dan wang ringgit demi membantu mangsa yang terjejas di Shah Alam, Selangor.

Lelaki berusia 29 tahun itu dikatakan memandu Perodua Viva miliknya dan membawa bot getah yang digunakan untuk memancing. Dia sanggup memandu berseorangan dari Melaka ke Selangor.

Apa yang lebih menarik, Azwan dikatakan hanya bermodalkan RM50 untuk misinya itu! RM20 dikatakn digunakan untuk petrol botnya manakala baki digunakan untuk membeli roti.

Dia terus menjadi perhatian dan bualan netizan yang menggelarkannya Azwan Viva.

“Saya pun tak mengharap apa-apa apatah lagi hendak popular kerana datang sana (Selangor) dengan niat ikhlas hendak bantu, malah saya pun tak tahu siapa rakam gambar saya dan tularkan,” katanya kepada Harian Metro.

Kalau hendak bantu kewangan saya pun kurang, jadi saya rasa mampu bantu dari segi tenaga,” katanya. Begitu besar hati lelaki ini!

Kini, pengorbanan Azwan mendapat perhatian Perodua pula.

Menurut rakan kami di Mekanika, seorang pengguna di Twitter dikenali sebagai @UsharDaniele memuat naik satu ciapan meminta nombor telefon Azwan.

“Siapa boleh kongsi nombor Abang Viva dengan segera? pihak Perodua sedang cari dia,” ciapnya.

Disebabkan Azwan memandu Perodua Viva, ramai netizen berpendapat Perodua patut memberikannya sebuah kereta baharu.

Dalam laporan terbaharu semalam, Azwan kini dikatakan telah berada di Temerloh untuk meneruskan misinya.

Pada pendapat anda, jika Perodua mahu memberikan ganjaran pada Azwan Viva, hadiah apa yang dia patut terima?

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved