fbpx

Mercedes tandatangan perjanjian pusat logistik serantau di Lapangan Terbang Senai, Johor

mercedes benz malaysia

Mercedes-Benz telah mengesahkan perancangan untuk Pusat Logistik Selepas Jualan serantau di Malaysia. Ia akan dibina di Lapangan Terbang Senai, Johor Bahru dan menurut perjanjian yang baru ditandatangani, pusat itu akan memulakan operasinya pada 2024.

Pembangunan fasiliti itu adalah hasil kerjasama Mercedes-Benz dengan Tiong Nam Logistics Solutions Sdn Bhd, yang juga akan menjadi pemilik kepada tempat tersebut.

Menurut Thomas Schulz, Naib Presiden Operasi Alat Ganti dan Servis Global, pelaburan pusat logistic itu menunjukkan komitmen Mercedes-Benz untuk mengukuhkan kedudukan mereka di Malaysia.

“Kami telah menjumpai lokasi sesuai dengan sokongan padu hasi kerjasama MIDA dan kementerian berkaitan. Dengan kedudukannya yang strategik, Pusat Logistik Selepas Jualan serantau ini akan menambahbaik rangkaian hab di samping mewujudkan peluang pekerjaan setempat,” katanya.

Fasiliti ini juga kemudiannya akan menjadi sebahagian dari jaringan rantaian bekalan Daimler AG untuk khidmat selepas jualan serta berfungsi sebagai tapak agihan alat ganti di rantau Asia Pasifik.

Ia akan mengoperasikan aktiviti import, penyimpanan dan pengurusan alat ganti serta agihan aksesori.

Fasiliti itu dijangka mempunyai keluasan tapak 1,000,000 juta kaki persegi dan dilengkapi dengan sistem pengurusan bahan dan simpanan terkini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved