fbpx

UMW Toyota dedah teaser “senyap, kuasa, harmoni”, petunjuk model baharu hibrid/EV?

kilang toyota bukit raja 02

UMW Toyota (UMWT) sebelum ini mengumumkan pelaburan mereka sebanyak RM270 juta untuk CKD pemasangan kenderaan hibrid/elektrik di Malaysia.

Dalam siaran media terbaharu, UMWT mendedahkan dengan satu lagi klu berserta beberapa keping gambar bertulis, “keterujaan menakjubkan, kesenyapan, harmoni, tenaga, kuasa dan ketahanan.”

Menurut UMWT, perincian lebih akan diumumkan pada 27 September depan. Mereka siap berkongsi pepatah yang berbunyi, “Semalam adalah sejarah, esok adalah misteri, dan hari ini adalah anugerah.”

Timbalan Pengerusi UMWT, Akio Takeyama berkata, “Tanpa ingin mendedahkan terlalu banyak, biar saya katakan yang kami akan membuat pengumuman terperinci tentang ini dalam masa terdekat, dan ia akan memberi impak besar tidak hanya kepada jenama ini sahaja, tetapi ke atas industri secara keseluruhannya, serta terhadap gaya hidup dan pilihan yang sudah serasi dengan kita.”

“Toyota Motor Corporation terus akan menjadi pelopor dan syarikat telah mengambil satu lagi langkah ke depan untuk mengukuhkan komitmen globalnya menjelang 2050. Kami sedang berdepan dengan jangkaan sebuah era baru yang menarik, yang akan menetapkan perjalanan masa depan untuk generasi akan datang.”

Sementara itu, Presiden UMWT Motor, Ravindran K. berkata komitmen Toyota tidak hanya terhad kepada industri automtotif semata-mata, dan ia sebuah usaha yang akan melibatkan semua pihak berkepentingan sekiranya matlamat itu ingin dicapai dengan jayanya, melangkaui sekadar pengilangan dan pemasangan kenderaan.

“Adanya kemungkinan hari esok pada hari ini akan mengubah ekonomi dan landskap sosial Malaysia. Jalan ke depan adalah dengan memberi komitmen dan terus bergerak, walaupun itu bermaksud untuk mengunjur sempadan dan mencabar cara lama.”

Nantikan pengumuman seterusnya menerusi laman web UMW Toyota di www.toyota.com.my atau di laman media sosial Facebook dan Instagram untuk perincian lanjut.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved