fbpx

Mazda CX-9 2021 terima kemasan Ignite Edition – gaya hitam gloss garang

mazda cx-9 2021 01

MAZDA telah mengemaskini CX-9 di Malaysia untuk 2021 dengan penawaran Ignite Edition yang menampilkan gaya lebih garang.

Di bahagian luar, CX-9 Ignite Edition mendapat warna hitam berkilat pada cermin sisi, gril depan, dan rim 20-inci. Kelengkapan dikekalkan seperti lampu depan dan belakang LED, DRL LED, dan penggilap cermin automatik.

Sementara itu di kabin, SUV tujuh tempat duduk ini dilengkapi tempat duduk kulit Burgundy baharu dan warna hitam pada beberapa bahagian seperti papan pemuka, dan panel pintu.

Sebagai sebuah kenderaan keluarga, teknologi hiburan tidak diabaikan. Mazda CX-9 2021 kini menerima Apple CarPlay tanpa-wayar, Android Auto, dan pengecas telefon pintar tanpa-wayar.

Ciri keselamatan pula termasuklah pakej i-Activsense yang merangkumi Adaptive LED Headlights, Blind Spot Monitoring dengan Rear Cross-Traffic Alert, Lane Departure Warning dengan Lane-Keep Assist, Driver Attention Alert, Smart City Brake Support dan Smart Brake Support baharu serta Mazda Radar Cruise Control.

Dari segi mekanikal, Mazda CX-9 mengekalkan penggunaan enjin 2.5-liter SkyActiv-G turbo yang menjana 228hp dan 420Nm tork. Anda boleh pilih pacuan dua-roda 2WD atau semua-roda AWD.

Walaubagaimanapun, kotak gear automatik 6-kelajuan adalah standard, selain G-Vectoring Control Plus (GVC Plus).

Mazda CX-9 Ignite Ediiton hadir sebagai unit CBU (diimport sepenuhnya) dari Jepun dengan pilihan warna Soul Red Crystal, Machine Gray, Snowflake White Pearl, Sonic Silver, Deep Crystal Blue dan Jet Black.

Ia boleh menjadi milik anda pada harga RM319,847.40 untuk CX-9 Ignite Edition 2.5 2WD, manakala RM336,215.40 untuk 2.5 AWD.

Model ini dilindungi oleh jaminan 5-tahun dan penyelenggaraan percuma 5-tahun atau 100,000km (yang mana dahulu).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved