fbpx

Petron sumbang bantuan petrol untuk ambulans NGO Covid-19

petron sumbang petrol ngo 01

PETRON Malaysia menyokong beberapa badan kebajikan dalam misi mereka memberikan bantuan perubatan dan makanan kepada komuniti.

Tiga badan kebajikan bukan kerajaan (NGO) iaitu Community Policing Malaysia, MERCY Malaysia dan My Food Directory & Delivery Covid-19 telah menerima tajaan minyak dari Petron Malaysia bernilai RM60,000.

Puan Faridah Ali, Pengurus Besar Petron Malaysia berkata, “Kami berasa gembira dapat menyokong organisasi-organisasi ini yang telah banyak membantu golongan barisan hadapan, komuniti yang memerlukan dan keluarga yang terkesan semasa pandemik ini.

“Kami berharap tajaan minyak ini dapat meringankan sedikit bebanan mereka untuk memenuhi misi-misi di waktu yang sukar ini.”

 

Aktivis, Uncle Kuan daripada Community Policing Malaysia berkata, “Sepanjang tahun, kami telah berjaya membantu ramai orang melalui inisiatif Ambulans RM1 dan Teksi RM0.10, di mana sesiapa yang memerlukan bantuan boleh membayar servis dengan harga RM1 dan RM0.10 sahaja.

“Kami amat berterima kasih kepada Petron kerana inisiatif ini tidak dapat dijayakan tanpa tajaan minyak oleh syarikat tersebut.”

Menurut Uncle Kuan, melalui tajaan bahan api tersebut ianya membolehkan mereka membantu lebih ramai lagi keluarga B40 yang memerlukan perkhidmatan pengangkutan ke hospital dan pusat pemberian vaksin.

Semenjak PKP tahun lepas, Petron kekal komited dalam memberi sokongan kepada misi-misi kemanusiaan di bawah MERCY Malaysia, yang menyasarkan kepada komuniti dan hospital. MERCY merupakan sebuah NGO yang memberi bantuan dan sokongan perubatan dan kesihatan kepada masyarakat di Malaysia dan juga di luar negara.

Satu organisasi yang bermula dari gerakan kumpulan warga prihatin di Facebook yang memberi perkhidmatan penghantaran makanan kepada komuniti B40 juga turut mendapat tajaan minyak Petron.

My Food Directory & Delivery Covid-19 (MFDDC19) mempunyai lebih dari 90 penghantar sukarelawan yang bertugas di 70 kawasan di Lembah Klang.

“My Food Directory and Delivery C19 memulakan operasi mereka pada April 2021, mengumpulkan 42,000 rakan komuniti untuk membantu satu sama lain dengan menyokong perniagaan tempatan,” kata Sara Low, pentadbir MFDDC19.

“Dengan kehadiran Petron dalam misi kami, kami boleh menyediakan lebih sokongan kepada 90 lebih orang pemandu kami yang bertugas sebagai penghantar makanan kepada komuniti di Lembah Klang,” kata Sara Low, pentadbir MFDDC19.

“Kami ingin membantu kesemua organisasi ini dalam mengurangkan kos mereka, lantas membantu lebih ramai komuniti. Kami akan terus menyokong pemulihan negara dan terus membantu meringankan bebanan mereka yang terjejas dengan pelbagai cara,” tambah Faridah.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved