fbpx

Kenderaan terjunam ke dalam Sungai Batang Lassa, mangsa dipercayai lemas

Sebuah kenderaan pacuan empat roda dipercayai melanggar penghadang besi sebelum terjunam ke dalam Sungai Batang Lassa. - Foto ihsan Bernama
Sebuah kenderaan pacuan empat roda dipercayai melanggar penghadang besi sebelum terjunam ke dalam Sungai Batang Lassa. - Foto ihsan Bernama

SEORANG lelaki dikhuatiri lemas selepas kenderaan pacuan empat roda dipandunya merempuh penghadang besi jambatan sebelum terjunam ke dalam Sungai Batang Lassa, Daro.

Memetik kenyataan Pusat Gerakan Operasi Bomba dan Penyelamat Sarawak, insiden berlaku pada awal pagi Jumaat.

Lima anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Daro telah digerakkan ke tempat kejadian sebaik menerima laporan sekitar jam 4.45 pagi.

“Maklumat awal yang diterima menyatakan saksi melihat Toyota Hilux berwarna perak tersebut sedang bergerak di atas jambatan itu dan tiba-tiba hilang dari pandangan.

“Pagar yang menjadi penghalang keselamatan pada hujung jambatan telah patah dan disyaki kenderaan tersebut jatuh,” menurut kenyataan itu.

Kenderaan dipercayai dipandu mangsa dikenali sebagai Kevin Lau Beng Song berusia 25 tahun.

Mangsa dikatakan berasal dari Ulu Sungai Merah, Sibu.

Operasi mencari dan menyelamat dijalankan menggunakan tiga bot tunda milik pemaju projek jambatan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved